Theekransje

Er is een vrij vaste groep dames met wie ik op Twitter klets. Dit gaat vooral over haken en anderszins creatief bezig zijn. Wat nou zo jammer is, is dat de meeste dames (meiden, vrouwen) aan de andere kant van Nederland wonen (terwijl ik echt in het drukste gebied van Nederland woon). Ik zou namelijk best eens gezellig met ze willen afspreken, in real life kletsen, maar ja de treinreis duurt wel heel lang. Maar laatst hadden we het eens over een theekransje, volgens mij omdat er een gave winkel bij één van de dames in de buurt zat. We besloten afgelopen zondag af te spreken, helemaal in Friesland (off all places). Voordeel voor mij: er gaat een directe trein van waar ik woon, dus geen 100 overstappen maar lekker 3 uur tuffen in de trein.

In totaal hebben we met z’n vijven afgesproken, allemaal iets lekkers mee genomen en het was heel gezellig. Die hele winkel waren we een beetje vergeten, maar al kletsend en hakend en baby-knuffelend hebben we ons een middag goed vermaakt. Iedereen had iets super lekkers gemaakt, en vooral de Oreo Brownies van Carolien spande de kroon (vond ik dan, maar goed brownie, chocola,  Oreo’s..).

Ik bedacht me op het laatste moment dat ik het wel leuk vond om voor allemaal een kleinigheidje mee te nemen, of te maken. Tijdgebrek, dus ik wilde wat kopen, maar ook daar geen tijd voor, dus in de trein er heen heb ik voor allemaal een hartje gehaakt met een klein zeepje er in. Lekker om zo op te hangen, of voor in de sokkenla. Voor de oplettende kijker: ja de foto is dus ook in de trein gemaakt.

Hartjes hangers

Ook Carolien en Tessa hadden een klein cadeautje voor allemaal gemaakt.

Van Carolien kreeg ik een sleutel met kraal, omdat ik bijna ga verhuizen.

DSC_0112

En Tessa had voor ons allemaal een glazenpotje met wat knoopjes, lintjes en een sleutelhanger.

DSC_0114

En naast alle leuke cadeautjes had Saskia ook nog opruiming gehouden van haar webshop. Ik kon me natuurlijk niet inhouden en ging naar huis met een enorme zak wolletjes (die ik natuurlijk niet nodig heb maar waar ik wel hele mooie dingen van kan maken!).

DSC_0115

En tot slot heb ik al 100 keer genoemd dat Carolien geweldige sieraden maakt. Laatst kwamen er ringtops langs op haar blog. Deze vind ik zo gaaf, en nu leek me een mooie kans om ze eens in het echt te bewonderen. Ik ben gezwicht voor een blauwe, met ring erbij natuurlijk. Ben er helemaal verliefd op!

DSC_0108 (2)

En dan heb ik alleen Birgit niet genoemd. Birgit heeft de vrolijkste baby ooit, die de hele middag lekker naar iedereen heeft gelachen en een hele poos bij mij op schoot heeft geknuffeld.

Meiden ik vond het heel erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel wat dichterbij ;)

6 gedachtes over “Theekransje

Geef een reactie

