Zomerse maaltijd

Oh wat is het een lekker weertje buiten! En vorige week ook al zo mooi weer. Het gevolg is dan dat ik geen zin heb om te koken, of om over eten na te denken. Het liefst eet ik iedere dag een salade, maar dan heb ik ’s avonds laat weer honger. Maar nu we allebei werken, doen we weekboodschappen en kan ik dus weloverwogen diner keuzes maken.

Even neuzen tussen de kaartjes bij de AH leverde dit recept op: Pittige salade met olijvenNiet echt iets wat je alleen eet, dus besloten we zalm en aardappeltjes uit de oven te maken. Maar nu eerst die salade.

Er moeten sjalotten in, die kon ik natuurlijk nergens vinden, dus in plaats daarvan heb ik er een rode ui in gedaan. Ook moet er roquefort in. Ik ben niet echt een kaas-eter, dus dat durfde ik na de waarschuwing van vriendlief  niet helemaal aan. Die hebben we dus vervangen door geitenkaas. Op deze manier was de salade echt super lekker! Hij was niet echt pittig, maar de smaak was zo….chique! Zeker voor herhaling vatbaar. Ik doe eigenlijk nooit champignons in een salade, maar dat was wel echt een goede toevoeging, iets om te onthouden dus!

Daarbij hadden we dus Zalm uit de oven. Ooit kregen we dat voorgeschoteld bij een barbecue (niet uit de oven, maar van de barbecue natuurlijk). Ik heb helaas niet echt de ruimte om te barbecueën, maar het kan prima in de oven. Hoe maak je het?

Het is een beetje koken naar smaak. Neem een stuk zalm (vers, of uit de diepvries, maar dan wel ontdooit), leg dit op een stuk zilverfolie. Doe er (in stukjes gesneden) prei, paprika, champignons, ui en andere groenten die je lekker lijken bij. Voeg een beetje tijm of andere kruiden toe. Pakketje dichtvouwen en in de oven. Hoe lang? Ik weet het niet precies, maar de aardappelpartjes (gewoon uit een zak van de AH) moesten 20 minuten, dus de vispakketjes lagen er net zo lang in en dan is hij heel lekker. Het kan dus ook op de barbecue,  en als je wilt kan je er ook nog zure room of crème freche bij doen na het bakken (maar dat doe ik eigenlijk nooit, omdat er een soort vloek op heerst dat we dat altijd vergeten als het ergens in moet).

Het is zo eenvoudig en zo lekker! Ik vind het echt een feestmaaltje, perfect voor de zomer!

 

Geef een reactie

