T-shirts

Mijn vriend heeft nieuwe t-shirts nodig. Nu zul je denken: wat is het probleem en waarom vertel je dit aan mij? Nou dat zal ik je vertellen…

We gingen op jacht naar t-shirts. Dat zijn we (lekker klef he?) al eigenlijk een half jaar, maar vriendlief slaagt maar niet. En ik kan hem geen ongelijk geven.

Er zijn geen leuke shirts in de winkel. “Vind je echt alle shirts stom?” Nou…niet allemaal…maar wel heel, heel veel.

Ieder mannen-shirt tegenwoordig is namelijk opgebouwd uit het zelfde principe: een plaatje, van een palmboom, stad of iets geks, een random stad (het liefst in Amerika) en een random jaartal.

Of: University met een random woord er achter (University of denim, echt gezien, ik snap het niet) en een even random jaartal.

Of er staat een heel cool plaatje op, maar dan één of andere zielige tekst. Dingen waar vintage of old school op staan, of een plaatje van Mick Jagger met iets van “echte rockstar” er onder. Nee, dat is niet echt cool.

Misschien is het wel heel dom en nerdie om te lezen wat er op je t-shirt staat. Maar je loopt er wel in! Je bent wat je draagt. En university of denim, surf of summer slaat echt helemaal nergens op.

En als dat shirt van New York ook daadwerkelijk daar gekocht is, dan is het nog een beetje tof. Maar als je dat gewoon in Nederland koopt, slaat dat ook nergens op. Echt gezien ook: het zelfde plaatje op een shirt, bij twee verschillende winkels, met een andere stad er bij! Nu ben ik toevallig wel in allebei die steden geweest en weet ik dat die palmbomen wel in Los Angeles staan en niet in New York.

Toen we aan het winkelen waren, kregen we dus bijna de slappe lach. Werkelijk ieder shirt voldeed aan dezelfde formule. Eigenlijk hadden we er foto’s van moeten maken zodat ik een collage kon showen.

Nu vraag ik me af, ben zijn wij nou zo oncool? Zo nerdie?

Oh als ik dan toch mijn verbazing/ergernissen over de hedendaagse mode aan het spuien ben. Whats’ up met al die Engelse en Amerikaanse vlaggen? Als je een Nederlandse vlag draagt is dat zo niet cool, maar waarom dan wel van een ander land? Het is heus niet allemaal beter in die landen hoor, integendeel misschien zelfs wel.

En ik vraag me nog iets af: waar kan je wel toffe mannenshirts kopen? Want hij heeft echt nieuwe shirts nodig, en een hele stapel streepjes shirts is ook weer zo…esther-achtig (ik beken, ik ga in mijn nieuwe kledingkast een plank maken met alleen maar streepjes kleren, ik heb er te veel).

 

Stripje komt van hier ?

3 gedachtes over “T-shirts

  1. Oh hoe ik dit herken!!! Manlief hier hield van nerdie t-shirts met leuke spreuken e.d. Maar op een gegeven moment mag je wel student-af zijn en dus gaan voor iets meer. We zijn overgestapt op (effen) polo’s. Ideaal! En voor de sport dan nog t-shirts, we kochten ze in de Apenheul, Dublin met Guinness erop… Je snapt wel wat voor soort shirts dan denk ik. Een tipje misschien qua webwinkel: http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/ en anders S.Oliver, die hebben momenteel ook gave met cartoons erop, bijv. Sylvester of Tweety. Vond ik iig ook wel gaaf :)

  2. Misschien kun je hier iets leuks vinden. Is een leuke site, maar volgens mij staat er nu niet zo heel veel op. http://www.supershirt.net/shirts/
    Mijn vriend heeft wel leuke shirts, van 1 weet ik dat hij van Mexx is. Maar hij heeft hetzelfde probleem! Vaak koopt hij daarom maar simpele blanco shirts en dan een leuke blouse erover. Hij heeft ook het probleem dat hij heel lang is (jouw vriend geloof ik ook…) dus shirts zijn meestal te kort of te breed. Het is altijd weer moeilijk.

  3. Nou dacht ik dus dat je ging vertellen dat je ze dan maar zélf ging maken :-)
    Je hebt wel gelijk, hier bij manlief ook een aantal van dat soort t-shits in de kast. Maar hij draagt ook veel (effen) polo’s.
    Ik weet niet hoe de collectie dit seizoen is, maar hij slaagt meestal wel bij Esprit.

Geef een reactie

