Boekenleggers

De hele wereld heeft ondertussen een e-reader, maar echte boeken zijn af en toe best fijn. En daarbij is het ook fijn als je iets hebt om aan te geven waar je bent gebleven, beter bekend als “een boekenlegger”. Boekenleggers zijn bij uitstek de dingen waar je geen geld aan uit geeft, en die je makkelijk (of soms wat minder makkelijk) zelf kunt maken. Dus hier wat inspiratie.

Met een vierkant velletje papier kun je een hartje vouwen.

Een zelfde soort hartje kun je ook maken van vilt, voor aan de hoek van je boek.

Je kunt ook hartjes aan een paperclip maken. Overigens kwam ik bij mijn zoektocht naar boekenleggers nog veel meer paperclip-ideeën tegen: knopen, bloemetjes, en heel, heel eenvoudig (maar daarom niet minder leuk) een paar lintjes er aan knopen!

Deze boekenleggers van lint zijn ook in een mum van tijd gemaakt. Vergelijkbaar zag ik ook nog linten met een bedel er onder gehangen. Heel leuk, helaas geen tutorial van.

Deze boekenlegger van vilt vind ik echt heel schattig. Niet echt een stap-voor-stap tutorial en het vraagt wel wat van je teken vaardigheden, maar leuk om te proberen toch?

Ik wilde heel graag een boekenlegger met kralen. Dat kan natuurlijk op allerlei manieren, maar ik vond deze van metaal wel heel gaaf! Ik hoorde dat je de boekenlegger zelf (het metalen staafje) ook gewoon kunt kopen!

En tot slot een veer van garen. Stiekem is het geen boekenlegger, maar het is wel heel gaaf. Ik ben alleen bang dat het te plakkerig is voor een boek, maar je kunt het proberen.

2 gedachtes over “Boekenleggers

Geef een reactie

