Theeswap

Maaike organiseerde op twitter een theeswap. Vijf smaakjes thee leuk verpakken en ruilen. En een leuke kaart of brief er bij.

Dit leek me super leuk, want ik hou wel van nieuwe smaakjes thee uitproberen!

De lootjes werden getrokken, en ik trok Aafke. Ik kocht wat smaakjes thee (nee ik heb (had ondertussen) niet veel thee in huis) en ging aan de slag.

Al voordat de swap was begonnen had ik het idee om de labeltjes te versieren. Dus een label aan het zakje te maken wat bij de smaak past. Ik had Blueberrymuffin, Strawberry cupcake en Appeltaart thee. De figuurtjes zijn geplakt op het oorspronkelijke label dus de smaak is te zien op de achterkant. Het stukje appeltaart is eigen ontwerp, het patroontje komt later (eind deze maand?) online.

DSC_0137

Ook had ik Afrika thee en India thee, iets minder makkelijk om daar labels bij te bedenken maar ook dat is me uiteindelijk gelukt.

DSC_0139

Met mijn vrolijke gelpennen, en stiften (van de Wibra) schreef ik de smaakjes er op.

DSC_0140

En toen moest het nog leuk verpakt worden. Ik ben hakend toch wat beter dan met papier, dus voor de piramidezakjes heb ik een tasje gemaakt in de vorm van een muffin. Daar kunnen de “kindjes” van Aafke nog mee spelen als de thee op is.

DSC_0133

Voor de normale theezakjes heb ik een doosje versierd. Het is een bestaand doosje, beplakt met inpakpapier en stempels op gedaan. Ik moet nog wat oefenen met stempelen, ik vind het een beetje een kliederboel.

DSC_0128

DSC_0130

DSC_0132

Ik wilde er graag nog iets extra’s bij doen, dus maakte een tea-cup cosy.

DSC_0141

En toen moest er nog een kaart bij. Op Rotterdam Centraal station zit een Paperchase waar ik laatst naar binnen werd getrokken. Ik zag twee hele mooie thee-kaarten, die ik kocht voor deze swap. Toen ik mijn kaarten-koffertje door keek zag ik nog een geweldige kaart getekend door Ingrid. Die moest ook echt mee met deze swap. En ook in de retro-kaarten die ik ooit kocht zag ik een leuk thee (of koffie) gerelateerde kaart. Twee werden volgeschreven, de andere twee gingen blanco mee.

DSC_0142

En bij de enveloppen die ik ook alweer een poos geleden maakte, zat er ook één bij die heel goed past in het thema. Hier gingen de kaarten in, want het geheel moest wel in een wat grotere ‘vlop.

DSC_0144

Zo werd het een hele volle envelop, vol mooie dingetjes. Aafke was er erg blij mee, en ik vond het super leuk om te doen!

Ik kreeg natuurlijk zelf ook een envelop vol lekkere theetjes! Carolien mocht voor mij aan de slag en dit is wat ik kreeg:

Theeswap 1

Een thee-ei (of stiekem hart), een mooi zakje met twee theetjes, daaromheen kraaltjes. Een heel lekker ruikende rooibos thee met allemaal fruit er bij. Ik ben echt gek op rooibos thee, en deze ruikt zo lekker dus kan niet wachten om hem te proeven. Dat zakje met roze hartjes label is een thee waarvan je Icetea kan maken, ik ben heel benieuwd! In het oranje doosje zitten twee zakjes Blueberry muffin thee. SInds de swap is dat mijn favoriete Lipton smaakje op het moment. Een gehaakt hoesje met twee zakjes Chai, en nog twee spannende Chinese theetjes. Het ruikt allemaal heel spannend en lekker.

Theeswap 2

 

En er zat ook nog een hele mooie kaart bij, met embossing gemaakt. Echt gaaf gedaan! Daarin zaten nog twee theezakjes. Op de kaart staat dat de ze hoopt dat de theetjes wat rust geven tijdens de verhuizing. Het zijn ook veel “rustgevende” theetjes, dus dat komt vast goed!

Carolien, super bedankt! Echt heel leuk en lekker.

 

3 gedachtes over “Theeswap

  1. Pingback: Taartpuntje haken | Epsiej

Geef een reactie

