Luciferdoosjesswap – wat ik maakte

Nog een swap waar ik aan mee deed: de luciferdoosjesswap. De vorige was zo’n succes dat het nog eens herhaald werd, met nog veel meer deelnemers. Ondertussen had ik al het idee om een matchbox give-away te houden, maar zelfs buiten dat had ik nog genoeg ideeën om een swap doosje vol te maken. En toen kreeg ik mijn lootje, Marie. Ik had dus allemaal wilde ideeën, maar die vond ik niet echt bij haar passen. Een vrouw die geweldig kan naaien en allerhande handwerk kan. Dus ik moest het over een andere boeg gooien. Ik begon met het doosje, ik wilde er iets op borduren. Marie is gek op vuurtorens, en het liefst wilde ik een vuurtoren borduren. Maar ik kon geen geschikt patroon (lees: klein genoeg voor op een luciferdoosje) vinden, dus besloot het thema te verbreden: zee en strand. Een zeemeeuw past daar helemaal bij.

DSC_0125

Op de achterkant borduurde ik een reddingsboei. Het doosje heb ik zelf gevouwen, wat het borduren een stuk makkelijker maakte dan op het doosje voor de give-away.

DSC_0126

Toen de inhoud. Ik had al besloten wat ik er ongeveer in wilde hebben, maar de precieze uitvoering wist ik nog niet. Ik begon met een klein portemonneetje. Het moest een zee-uitstraling hebben, dus werd het blauw, wit en rood. Zelf ontworpen met wat inspiratie van Pinterest. De flap is deze onderzetter en de knoop is één van mijn aanwinsten van de markt. Ik ben echt zo blij met de knopen die ik daar heb gekocht!

DSC_0117

Ik wilde ook labels maken. Na het kleine portemonneetje wist ik dat het hele doosje in strand thema “moest”. Met mijn labelmalletjes knipte ik 6 labels en ik tekende er figuurtjes op. Gewoon overgetrokken van plaatjes op internet, want mijn tekenkunsten laten te wensen over.

DSC_0119

Nadat ik voor de winactie een notitieboekje had gemaakt, wist ik dat ik er ook één voor de swap wilde maken. Na deze labels wist ik eindelijk hoe ik deze vorm ging geven: ook een schelpje voor op, en een paar Hema stempels maken hem helemaal af (ik moet wel echt netter leren stempelen). Voor het boekje heb ik deze tutorial gebruikt, en deze tutorial om de bladzijdes te maken.

DSC_0121

DSC_0122

Ook wilde ik graag een boekenlegger maken van een paperclip. Nu echt iets met een vuurtoren. Ik moest zelf wat improviseren, en opzich lijkt het wel aardig. Je kan er ook andere voorstellingen bij hebben, maar ik vind hem wel schattig.

DSC_0116

Alles paste heel mooi in het doosje en er was zelfs nog ruimte over. Dus ik wilde nog iets maken, maar wat…het moest wel in het thema passen. Ik dacht aan een slinger van schelpen, dus ben opzoek gegaan naar een patroon om schelpen te haken. Ik vond deze schelpen voor oorbellen, en bedacht om ze enkelvoudig te haken tot een slinger. In de praktijk werd dit toch niet zo mooi, dus ik heb van iedere soort één hele schelp gehaakt. Met een meerkleurig bolletje katoen wat ik al heel lang heb liggen, en maar geen doel voor had. Nu is zijn doel gevonden: het bolletje is perfect voor het haken van schelpen. Overigens als je de schelpen in donkerbruin met wit maakt, is het net zeebanket *omnomnom*.

DSC_0113

Toen moest er nog een kaartje bij. Ik keek in mijn bak met kaarten en vond wederom een geweldige kaart die helemaal in het thema past door Ingrid getekend. Ook vond ik nog een klein kaartje van Dreamkey, wat er ook te mooi bij paste om niet mee te sturen.

DSC_0127

Alles ingepakt in het doosje waar ik mijn eerste luciferdoosjeswap in kreeg, en op de bus gedaan. Marie heeft er een flinke tijd tegenaan moeten kijken, maar hopelijk is ze er blij mee! Ik werd in ieder geval erg vrolijk van het maken, en ook van het nabewerken van de foto’s.

3 gedachtes over “Luciferdoosjesswap – wat ik maakte

  1. Nou Ester ben er inderdaad erg blij mee! Het paste zeer goed bij mij. Zon zee en strand, rood wit blauw, wat ken je me toch goed. Ik heb de swap aan div. mensen laten zien en die geloven hun ogen niet dat zoiets mogelijk is in een lucifers doosje. Het doosje met inhoud is prachtig!

  2. Pingback: Mini portemonnee | Epsiej

Geef een reactie

