Neon

Ik deed laatst een mini-swapje met Maaike. Er was namelijk allemaal masking-tape bij de Wibra, en “haar” Wibra had nog meer dan de “mijne”, dus ze wilde wel een paar rolletjes naar me opsturen. In ruil daarvoor zou ik iets voor haar haken, in neon kleurtjes, maar geen roze. Bovendien heeft Maaike een logo voor mij gemaakt, dus ik vond dat het wel een uitgebreid pakketje mocht worden. Op de markt kocht ik wat bolletjes neon garen en een neutrale kleur er bij.
Ik kocht ook nog een ruitjesstofje in dezelfde neutrale kleur en maakte een kussensloop volgens deze tutorial. Ik haakte 36 vierkantjes volgens dit patroon en maakte ze vast aan het kussensloop.

DSC_0110

Aan de achterkant had ik knoopsgaten gemaakt. Deels omdat ik dit eens wilde uittesten (het is helemaal niet zo ingewikkeld!), maar vooral omdat ik de achterkant anders zo saai vond. Ik had gelukkig nog mooie bijpassende knopen!

DSC_0111

Het vastmaken van de vierkantjes aan de sloop vond ik nog wel een uitdaging. Uiteindelijk kreeg ik van iemand de tip om een festonsteek om het kussen te doen en het daaraan vast te haken. Het was de makkelijkste oplossing, en het ziet er nog eens super leuk uit!

DSC_0113

Ik haakte ook nog onderzetters, volgens het patroon van Karin aan de Haak. Vind ze zelf heel heel leuk geworden, weer eens wat anders dan de hele onderzetter in één kleur.

DSC_0107

En tot slot tunisch-haakte ik nog een tea-cup cosy. De naald was denk ik wat te klein voor twee draden van dit garen, dus hij is vrij stijfjes. Ik ben niet heel tevreden over de kleuren, maar opzich is hij wel leuk.

DSC_0106

Maaike was er super blij mee, en ik heb een foto gezien dat het kussen heel mooi in haar huisje past! Weer heel leuk om te doen. Ik vind het altijd een uitdaging om te haken met kleuren die ik zelf nooit uit zou kiezen, en hier was de uitdaging om het niet te schreeuwerig te laten worden. Best goed gelukt toch?

2 gedachtes over “Neon

Geef een reactie

