Mandala

Augustus is altijd een hele drukke verjaardag maand. Twee nichtjes, mijn broer, schoonzusje en beste vriendin zijn dan jarig, en ook mijn oma is jarig half augustus!

Ieder jaar is het weer lastig om een cadeautje te bedenken voor iemand van haar leeftijd. Dit jaar had ik op advies van mijn moeder een plantje gekocht. Dat vond ik wel wat saai, dus last minute besloot ik om een mandala te haken, die dan als kleedje onder dat plantje kon. Ik zocht op de blog van Winkย en toen wees ze mij er op dat er een patroon van haar staat in de (Nederlandse) Molly Makes van deze maand. Dus ik rende snel naar de winkel (het was 5 uur) en kocht het tijdschrift. Ik bedacht me dat ik nog een boekenbon had, en kocht ook nog het Flow vakantieboek en de Flow van deze maand. Alle drie tijdschriften waar ik al een tijdje naar aan het kijken was, want zoveel leuks zit er in, maar ze zijn best duur. En boeken koop ik niet meer sinds ik een e-reader heb, dus goede besteding.

Maar terug naar die mandala. Ik dook de zolder op, in de doos vol met bolletjes wol en zocht er wat kleurtjes uit (het was echt best handig toen alles gesorteerd in een kast lag). En ik ging aan de haak. Eerlijk gezegd vond ik het patroon niet zo duidelijk opgeschreven en heb een aantal keer wat uit moeten halen omdat ik aan het eind van de toer door had dat het niet klopte. Daardoor duurde het ook iets langer dan gepland voor die af was.

De dag erna snel in de trein nog de draadjes afgehecht en zie hier het restultaat:

Mandala 2

In het patroon was het gele deel met wit. Dat vind ik eigenlijk wel mooier, maar had helaas geen wit in het goede garen. Ach zo is die ook lekker zomers, of lente-achtig!

Mandala 3

Ik moest werken de ochtend dat de verjaardag gevierd werd, een soort oefen-dienst. Maar ik was daarvan te laat thuis om nog naar de verjaardag te kunnen, dus nu zijn het plantje en de mandala nog bij mij thuis…

3 gedachtes over “Mandala

Geef een reactie

