Liebster blog award

Vorige week kreeg ik wel een hele leuke reactie in mijn mailbox: Jacqueline heeft mij genomineerd voor de Liebster Blog Award!

Nu heeft mijn oude blog deze award al maarliefst 3 keer gekregen! Maar voor mijn nieuwe stekje is dit de eerste keer.

Ik ging eens op onderzoek uit, en zag dat de regels wel wat veranderd en uitgebreid zijn. Bij de eerste keer kreeg je nog gewoon de award, hoefde je verder niks te doen. De tweede keer moest je wat weetjes over jezelf vertellen en wat vragen beantwoorden. De derde keer was maar iets later, en daarom heb ik toen alleen de vragen beantwoord.

Deze keer is het de bedoeling om 11 vragen te beantwoorden, 11 blogs te nomineren en daarvoor ook weer 11 vragen te bedenken. Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat nieuwe blogs ontdekt (of gewoon beter opgeslagen, lang leve bloglovin) dus zal voor de verandering ook wat blogs nomineren! Het staat deze keer niet specifiek genoemd in de regels, maar volgens mij is de award nog steeds voor kleine blogs met minder dan 200 volgers!

Mijn antwoorden

Wat doe je als eerste als je wakker wordt?

Ik keek laatst een heel flauw programma, waarbij het nummer 1 antwoord was de wekker uitzetten. Nu is dat inderdaad het eerste wat ik doe ’s ochtends. Maar ik denk zelf in eerste instantie aan de dingen die je doet als je je bed al uit bent. Voor mij is dat douchen. Heel soms ontbijt ik eerst, maar meestal begin ik met een frisse douche.

Dag- of nachtmens?

Dagmens. Ik stort om ’n uur of elf wel aardig in. Ik sta het liefst vroeg op en doe een hele hoop dingen, als ik maar optijd naar bed mag.

Waarom ben je begonnen met bloggen?

Toen ik een jaar of 15 was (dat is alweer 10 jaar geleden!) waren blogs opeens helemaal in. Ik maakte ook een web-log aan, omdat mijn beste vriendin er ook één had volgens mij. En ik schreef over niks bijzonders, hoe het op school was en de frustraties die daarbij hoorden. Ik had amper bezoekers en het was meer een soort dagboek. Na een paar jaar ging het voorgoed offline. In 2010 begon ik aan het Day Zero Project, om daar de voorderingen van bij te houden maakte ik weer een blog aan. Sinds bijna 1,5 jaar ben ik veel actiever en blog ik om de dag.

Denk je dat je voor altijd zal bloggen?

Nee. Ik gok dat ik het er over een tijdje (paar maanden, een jaar, paar jaar?) wel mee gehad heb. Daarbij denk ik ook dat ik het in combinatie met werken niet vol ga houden. Ik merk nu al dat het best veel tijd vraagt om het naast mijn werk te doen, tijd die ik ook graag wil besteden aan creatief bezig zijn, en nog belangrijker: de mensen in mijn omgeving!

Zou jij een lichaamsdeel opofferen voor een grote som geld? Zo ja, welke?

Wat een boeiende vraag! Mijn antwoord is een volmondig NEE! Ik zou niet vrijwillig een lichaamsdeel afstaan. En ik bedenk dan ook weer de complicaties die bij zo’n operatie kunnen optreden, nee hoor liever niet. En stiekem ben ik ook heel bang om onder narcose te gaan, dus vrijwillig een operatie zie ik ook niet echt zitten.

Zoet of hartig?

’s avonds iets hartigs (of zout, chips, niet echt hartig), smiddags meestal iets zoets. Of direct na het avond eten een zoet toetje (of snoepje is ook lekker). Ik ben een echte snoepkont dus meestal wisselt het elkaar wel af: eerst zoet, dan iets zouts, dan weer iets zoet…

Wat is jouw zak door de grond moment geweest?

Oei ik kan niet echt één moment bedenken. Ik heb best vaak dat gevoel, maar ik weet dat dat meer mijn denkfouten zijn dan dat het echt een genant moment is. Ik kan op dit moment niet iets bedenken wat echt een typische blunder is, die ook leuk is om te lezen.

Stel je zou een deel van je leven over kunnen doen. Welk deel zal dat dan wezen en waarom?

Op de middelbareschool, in de 4e ongeveer, heb ik op een gegeven moment besloten om in de pauze naar buiten te gaan, in plaats van in de kantine te zitten. Naar buiten bij de “alto’s”, mensen waar ik graag bij wilde horen. Hierdoor zijn naar mijn idee wel een of meerdere vriendschappen verslechterd.

Wat is het mooiste wat je ooit gezien hebt/beleefd?

Het mooiste, gaafste, tofste wat ik beleefd heb, is de maand rondreizen door Amerika, al bijna een jaar geleden! En daarvan waren Antilope Canyon en Yellowstone echte hoogtepunten!

Welke 5 dingen wil je nog doen voor je dood gaat?

  • Een aantal mooie, verre reizen maken. In ieder geval naar IJsland.
  • Naar een musical in Londen of New York gaan
  • Surfen (het liefst op een trip met Volkswagen busje)
  • Op wintersport
  • Mama worden (ik wil voorlopig nog niet dood gaan)

Wat is je favoriete blog?

Hmm eentje maar? Als ik dan echt moet kiezen..blogs waar ik blij van wordt als ik zie dat er een nieuw stukje online staat. Die ik ook altijd helemaal lees….ik kies er toch stiekem twee: Ingthings en Laura denkt. Deze twee dames krijgen het voor elkaar dat ik (bijna) iedere ochtend even een glimlach op mijn gezicht heb. Ga zo door!

Mijn vragen aan jou

Waar ben je goed in?

Wat vind jij het mooiste dat je zelf hebt gemaakt?

Wat doe je het allerliefst in je vrije tijd?

Wat is jouw droomhuis?

Stedentrip of lange reis?

Wat is jouw toprecept (snelle doordeweeksehap, voor een feestje, taart, het mag vanalles zijn, het liefst met beschrijving natuurlijk)?

Welke plek zou iedereen eens bezocht moeten hebben?

Ken je een bloggende man?

Wat is jouw favoriete blog?

Welke levenswijsheid wil je meegeven aan je lezers?

Mijn nominaties

Ik vond het echt heel moeilijk om 11 blogs te kiezen. Ik ging eens kijken op mijn bloglovin ding, en ik volg toch wel veel blogs! De eerste schifting was makkelijk: niet meer dan 200 volgers. Maar daarna..bleven er nog een hoop over. Een andere voorwaarden die ik stelde: regelmatig een update. Tja en daarna is het gewoon kiezen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar de 11 genomineerden zijn:

Kralalien, over eigenlijk vanalles en nogwat en de achtertuin

Lavenderlvndr, ze heet ook ester, dat is genoeg toch?

Stylespy, die op bloglovin nog geen 200 volgers heeft

Tamara’s blog, ze haakt van die leuke knuffels!

Zjizjipke, omdat ze van die leuke dingen maakt

Ans Geflans, omdat ik mezelf zo erg herken in haar “geflans”

Zosaar, ook weer over vanalles en nog wat!

Mevrouw Williams, blogjes met meestal een diepere gedachte

Miss Koffieklets, een fijn klets blog

Frutselke, mooie maaksels vooral met papier

Haakfreubeltjes, over Tessa haar mooie haaksels.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

8 gedachtes over “Liebster blog award

  1. Wauw, dankjewel. Ik ben heel blij met deze nominatie. Voor mij een bevestiging dat ik de juiste weg aan het bewandelen ben. Ik ben nog niet zo’n fanatieke bloglezer, teveel fragmentje hier, fragmentje daar. Dus dit is een mooie reden om dar eens verandering in te brengen.
    En je vragen beantwoorden natuurlijk.

  2. Pingback: Twijfels | Epsiej

Geef een reactie

