Twijfels

Ik heb een beetje een blog dilemma. Vorige week schreef ik al dat ik wel zeker wist dat ik niet voor altijd zal blijven bloggen. Nu is het moment dat ik echt heel erg aan het twijfelen ben hoe ik  verder wil met mijn blog.

Aan de ene kant ben ik op dit moment heel tevreden over hoe het er uit ziet. Om de dag een berichtje, een wekelijks terug kerend iets waar ik zelf best enthousiast over ben, verschillende stukjes: hersenspinsels en veel creaties. Het liefst wil ik dat mijn blog nog groter, nog bekender zou worden. Twijfel ik over een eigen domein en heb ik nog allemaal leuke ideeën.

Aan de andere kant kost het best veel tijd. Foto’s maken (oke die maak ik toch wel), foto’s bewerken, stukje schrijven en opmaken. Onderwerp bedenken, leuke tutorials zoeken…ik ben er best veel tijd mee kwijt. En dat is  nou iets wat ik niet zo veel heb: vrije tijd. Ik ben vaak laat thuis uit mijn werk en besteed de laatste tijd mijn vrije tijd vooral aan blogjes maken. Ik vind het heel leuk en beleef er veel plezier aan. Ik word ook heel blij van leuke reacties, complimentjes, mensen die zeggen dat ze echt inspiratie opdoen van mijn blog, mensen die iets maken met een tutorial die ik gelinkt heb. Maar ik hou zo weinig tijd over om andere dingen te doen, om creatief bezig te zijn. En dat is toch wel iets wat ik nog leuker vind. (Tijd voor vriendlief en familie is natuurlijk prioriteit 1, dus bloggen gaat al in de tijd die daarna over blijft).

Ik plan altijd veel vooruit, maar omdat het best wat tijd kost, kan ik daar zo een hele dag aan besteden. Het probleem is een beetje, dat ik van mezelf weet: als ik niet meer om de dag een update doe, is de kans erg groot dat er bijna geen updates meer komen.  Dan kan ik het doen wanneer ik tijd over heb, maar eigenlijk is dat zelden.

Ik zit echt in een tweestrijd. Ik zit te denken om mijn twitterslotje er af te halen zodat ik makkelijk meer bekendheid kan krijgen, met mijn blog en shop. En tegelijkertijd denk ik er dus aan om wat minder te bloggen. Het voelt nog steeds niet als een verplichting, maar er gaat wel veel tijd in steken die ik ook graag aan andere dingen zou willen besteden.

Ik ga er nog eens goed over nadenken, jullie advies is heel erg welkom! Tot die tijd blijf ik lekker om de dag een berichtje plaatsen!

10 gedachtes over “Twijfels

  1. Snap de twijfel, maar zie dat je ook facebook hebt Daar kan je ook proberen om meer lezers te krijgen voor je blog, dan kan je twitterslotje gewoon blijven ;) Dus misschien daar iets mee doen?
    Werk en allerlei andere bezigheden is altijd lastig, maar ja ook net een verhuizing achter de rug met veel regel toestanden…. Veel succes met je beslissing maken :)

  2. Veel mensen hebben dit dilemma op een of andere wijze. Of het nu gaat over werk/ kinderen en hoeveel? Sport/hobby of een blog of niet en hoeveel uur dan? Ik zeg altijd maar; ik doe het er bij! Kinderen? Die doe ik er bij, hobby er bij , koken nou vooruit ik doe het er bij. Snap je wat ik bedoel? Pas je niet aan aan het blog, maar laat het blog zich aan jou aan passen. Dus als je tijd heb en je vind het leuk doen! Een baan heb je ook niet voor het leven en je kinderen gaan het huis uit. Wat ik bedoel laat de omgeving zich aan jou aan passen. Doe iets zolang je het leuk vind en anders kap je er mee of je groeit er uit. Zoals je weet blog ik pas 7 maanden , ik vind het leuk en als ik een gaatje vind zet ik er wat op. Maar of ik dat de rest van mijn leven ga doen? Geen idee straks komt er iets beters op mijn pad en ga ik daar voor. Ik vind je blog leuk om te lezen, ook al geef ik niet altijd een berichtje. Doe wat je leuk vind en veel succes !

  3. Dat is inderdaad een laatige beslissing. Ik zou zeggen probeer het even uit (slotje eraf enzo) en kijk dan hoe het bevalt. Als je over een tijdje nog zegt dat er teveel tijd in gaat zitten, dan zou ik er mee stoppen.
    Of de lat iets lager leggen, niet om de dag updaten maar 2x in de week ofzo.

    Ik zou ook graag meer bekendheid enzo willen, maar om de dag updaten of zelfs elke dag, dat gaat me niet lukken. Of in ieder geval, niet voor altijd.

    Maar daarbij moet ik wel zeggen, dat ik vind dat je het goed voor elkaar hebt. Je blog ziet er netjes uit, goede en leuke stukjes. Dus eigenlijk ist zonde om te stoppen…. ;)

  4. Yep, time is precious. Hoe in te delen. Ik moet ook weer n blogje schrijven, want t is weer even geleden. Maar vandaag, vanavond start ik mijn woensdagavond ik haak gezellig aan mijn wips, want er zijn zoveel leuke nieuwe dingen die ik wil starten, maar eerst maar t oudere werk afmaken. Succes met de beslissing. Groetjes Vivian

  5. Vervelend altijd al die twijfels over je blog. Ik herken het hoor. ;) Ik blijf het ook altijd lastig vindn om tijd vrij te maken ervoor. Ik wil heel graag, maar als je overdag werkt en ’s avonds ook vaak afspraken hebt, is dat best lastig. Succes!

  6. Ahh noo. Het moet wel leuk blijven. Ik blog zelf nu iets meer omdat ik zeeen van tijd heb, maar eerder 3x in de week. Kun je niet even een soort van plan opstellen wat je wilt doen en wanneer. En dan post je bijv elke zondag woe en vrijdag. Dan besteed je daar 1x in de week wat tijd aan en niet meer zodat je genoeg tijd hebt voor andere dingen. En ja als het een verplichting wordt is het niet leuk meer! Dus doe het wel omdat je het leuk vind meid! En slotje eraf kan. Maar er zijn idd genoeg andere kanalen waar je wat inspiratie vanaf kan halen! Let me know if you need help (of kijk af bij anderen hoe zij meer bezoekers (engagement)) halen via bijv facebook.! Good luck!

  7. Ik zou het jammer vinden als je zou stoppen. Ik zie veel leuke ideeën en oa door deze blog heb ik helemaal zin om te gaan leren naaien. Maar ik kan me wel voorstellen dat om de dag veel tijd kost. Zou je het niet 1 keer per week kunnen doen? Dat is misschien iets beter te behappen.

  8. Pingback: Twijfels – deel 2 | Epsiej

Geef een reactie

