Malle swap

Een tijdje terug had ik op twitter een gesprek met 2 dames over mallen. Mallen voor envelopjes, zakjes, etc. En het idee ontstond al snel om met z’n drieën een swapje te houden. Voor de andere 2 moest je ten minste 3 mallen maken, voor envelopjes, doosjes, zakjes, wat je leuk vindt, en een kaart er bij.

Dus ik ging eens opzoek op Pinterst, want ik was in de veronderstelling dat ik daar wel had wat staan. Maar dat waren vooral onbruikbare linkjes, met alleen een plaatje maar niet de mal. Dus ik ben zelf aan het tekenen gegaan en heb mijn grote enveloppenmal nagemaakt.

Het oud papier stond buiten, ook van de winkels, dus ik heb daar een stuk dik karton vandaan geplukt (het regende niet en het was helemaal schoon dus kon prima), waar ik de mallen van heb gemaakt. Dit heb ik beplakt met papier (van de Hema) en zo werden het vrolijke mallen!

DSC_0276

Ik moet alleen voortaan echt wachten tot iets goed droog is voor ik ga knippen. Want het papier is hier en daar wel wat beschadigd, maar daar kunnen ze vast wel doorheen kijken.

Ik maakte ook nog met iedere mal een envelop er bij. Bij de Hema hebben ze geweldige blokken papier zonder iets er in (ik kan nu even niet op het woord komen). Het is heel dik papier met leuke printjes, en niet van dat gladde papier maar gewoon papier waar je makkelijk op kan schrijven (de oude blokken waren van dat gladde papier, ik hou daar niet zo van). Daar heb ik dus fijn de enveloppen van gemaakt. Deze zijn wel stevig genoeg om brieven op de bus te doen (met het andere papier had ik daar mijn twijfels over)!

Deze is met de meest linkse mal gemaakt.

DSC_0269

Dit envelopje heb ik met de 2 rechter mallen gemaakt. Ik vind de sluiting erg leuk, doet het vooral goed als cadeauverpakking denk ik. Was wel even puzzelen (en ben niet helemaal zeker of het nu vlekkeloos gaat).

DSC_0273

En ook nog twee enveloppen van de grote enveloppenmal. Oh wat hou ik van dit papier!

DSC_0280

Natuurlijk moest ik ook de label-mal maken waar je hier de tutorial van kan vinden. Van het kleine labeltje is geen voorbeeld.

DSC_0279

Van één van de dames was de swap al binnen gekomen. Ik maakte met een restje papier en één van haar mallen een mini-cadeauzakje en besloot uit de restjes papier confetti te ponsen. (Ik zit blijkbaar in mijn confetti fase)

DSC_0268

Kaartje er bij gedaan en klaar was de swap!

Gelukkig dacht ik er op het laatste moment nog aan dat ik de mallen ook voor mezelf moest maken. Als ze goed werken, zal ik ze binnenkort met jullie delen, net als het malletje voor het mini-labeltje.

5 gedachtes over “Malle swap

  1. mallen zijn fijn en deze zien er heel leuk uit. benieuwd hoe je swapmaatjes ze vinden.
    dat papier met niets erin, bedoel je dan zuurvrij? want dan is het ook voor fotoalbums en scrapbooking geschikt.

  2. Pingback: Het tweede leven van de Flow #1 | Epsiej

Geef een reactie

