Van Mexicaans naar Italiaans

Al een week vroeg ik iedere avond of we pizza zouden eten. Het antwoord was iedere dag Nee. Te veel werk, ongezond, hoop gedoe, allemaal argumenten waar ik het eigenlijk wel mee eens was. Toen kwam in het weekend een recept online van Miss Lipgloss: Wrap pizza’s.

Zo super eenvoudig, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Gewoon wraps gebruiken als pizza bodem. De dingen er op doen die je lekker vind en eventjes in een warme oven.

Het is super lekker. Wel wat anders dan een echte pizza, maar het voldoet zeker weten! Een praktisch nadeel: onze oven is niet groot genoeg om twee wraps naast elkaar te leggen. En twee wraps is voor ons echt te weinig. Maar de belegde wraps gingen dus achter elkaar in de oven, werkte ook prima.

Wat wij op de pizza’s hadden (na de tomatensaus met wat peper en zout):

  • Versie 1: Rauwe ham, champignons, tomaat, pijnboompitten, basilicum. En toen die uit de oven kwam nog parmazaanse kaas en rucola.
  • Versie 2: Geraspte kaas (of pizza kaas), champignons, ui, hamblokjes, oregano (de ingrediënten voor versie één waren op, dit hadden we nog in de koelkast liggen).

Ik vind het een erg leuke en makkelijke manier om pizza te maken. Als je kleine wrapjes gebruikt is het leuk als voorgerechtje, of om pizza’s te versieren op een kinderfeestje.

 

Helaas geen foto, want ja..als ik aan het koken ben dan denk ik daar niet aan.

5 gedachtes over “Van Mexicaans naar Italiaans

  1. Heel handig en snel idee. Nu je het zegt… ik vind pizza maken ook vaak te veel gedoe, maar op deze manier is het best te doen eigenlijk. Het liefst eet ik wel een volkoren bodem, dus even op zoek naar volkoren wraps dan :)

Geef een reactie

