Reus-achtig – Deel 1

Ik ben lang, heel erg lang, voor een vrouw ten minste. Ja, je zou mij met mijn 1,90m wel reusachtig kunnen noemen. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar de omgeving blijkbaar wel. Mijn frustratries omtrent mijn lengte:

  • Wildvreemden vinden het heel normaal om een opmerking te maken over de lengte (ik wil nog steeds eens reageren met: zoo jij bent klein/dik/dun)
  • Het is iedere keer weer een uitdaging om je op een stoeltje in het openbaar vervoer te vouwen
  • Een vliegtuigstoel is net zo ingewikkeld. En tegenwoordig moet je voor alle stoelen met extra beenruimte (nooduitgang bijvoorbeeld) flink wat extra betalen.
  • Kleding, en dan met name broeken, kopen is best een uitdaging. Een broek die niet in lengte-maat beschikbaar is, hoef ik niet te proberen.
  • Ook schoenen is een hele uitdaging. Ik heb zo’n mijn adresjes, maar betaal er wel wat meer voor.
  • Oude huisjes, de trein, tenten, ze hebben één ding gemeen: het dak is erg, heel erg, laag!
  • Bedden en banken op vakantiebestemmingen zijn altijd te klein (te korte zitten, uit bed stekende voeten)
  • Een auto uitzoeken is een heel pas en meetwerk.
  • Het gemiddelde aanrecht is eigenlijk zo’n 10cm te laag, net als de wc.
  • Als je “uit” gaat (lees: je in een ruimte begeeft waar je elkaar sowieso al moeilijk kan verstaan) met mensen die kleiner zijn, is het erg lastig om het gesprek te volgen zonder de hele tijd gebogen te staan.
  • Ik moet altijd achteraan staan bij mijn koor, of in een andere opstelling
  • Je kan nooit vooraan staan bij een bezienswaardigheid (behalve als je zin hebt in opmerkingen of mensen graag het zicht wilt benemen)
  • Toen ik nog een klein Esthertje was, geloofden de mensen bij Disneyland niet dat ik echt voor de kinderprijs naar binnen mocht
  • Je bent nooit klein en schattig (waar je als vrouw zijnde vaak een hoop mee gedaan krijgt)
  • Er zijn maar weinig langere mannen (maar vriendlief is dat lekker wel en die is toch de leukste, knapste en liefste van de wereld!)

6 gedachtes over “Reus-achtig – Deel 1

  1. Ik ben echt een ‘dwergje’ in vergelijking met jou met mijn net geen meter zestig, maar ik kan me voorstellen dat het soms niet makkelijk is om groot te zijn… Broeken korter maken is simpeler dan langer maken en ik vouw mezelf heel makkelijk in een vliegtuigstoel om een dutje te doen… Maar ik moet altijd op een stoel klimmen om iets van het hoogste schap te nemen ;-) Ach ja alles heeft voor- en nadelen, maar reus-achtig of niet, ik vind je een hele fijne en lieve dame :-) Ook al hebben we nog niet in het echt kennis gemaakt, maar als dat ooit zover komt breng ik een opstapje mee ;-) (hoef je niet te bukken ;-))
    Veel liefs, Zjizjipke

  2. Heel herkenbaar!! Ik ben met mijn 1.86 m ook niet echt klein te noemen en heb ook altijd moeite om leuke lange broeken te vinden. En de schoenmaat die je erbij krijgt (43) is idd ook niet goedkoop… Afgelopen jaar vanwege de verhuizing naar de VS 2 keer lang in het vliegtuig gezeten, zonder extra beenruimte. Wat was ik blij dat we op plaats van bestemming waren!

    Maar gezien de sport die ik altijd deed (en waar ik nog steeds jeugd training in geef), is het met volleybal toch wel heeeeeel handig!!!

    En gelukkig is mijn man ook langer dan ik!!

  3. Ik ben ook maar een ukje, maar ik denk dat dat, als ik jouw verhaal lees, toch fijner is dan zo lang zijn. In een tent, vliegtuig, trein, auto enz. is het juist super handig. Bij dat concert is mijn probleem dat ik nooit wat anders kan zien dat het plafond, dat is dan wel weer een groot nadeel. En heel lang was het een probleem dat ik dacht dat mensen me niet serieus namen omdat ik klein was. Maar dat was alleen maar onzekerheid.
    Maar ook al ben ik nog geen 1,60m, ik vind mannen van 1,70m ook niet leuk, haha. Ik val juist op lang!

  4. Pingback: Reus-achtig – Deel 2 | Epsiej

Geef een reactie

