Pompoensoep

Pompoenen hebben een soort magische aantrekkingskracht op mij. Vroeger hadden we ze altijd in huis als decoratie en ik vind dat nog steeds super leuk. Eigenlijk is het voor mij pas een paar jaar bekend dat je er ook echt mee kan koken. Ik vond het erg fascinerend maar wist nooit zo goed wat en hoe dat dan moest. In het kader van mijn Herfst Bucketlist en omdat het me gewoon leuk leek eens te proberen, heb ik vorige week Pompoensoep gemaakt.

Op de markt op zaterdag, die tegenover mijn huis is, kocht ik een kleine pompoen en deze heb ik 3 dagen later op mijn vrije dag geslacht. Geslacht ja, want een pompoen snijden is niet eenvoudig. Dat is echt het betere hak en breekwerk, man wat is zo’n ding hard!

Als die eenmaal in stukken is en de pitjes zijn er uit is het verder echt heel eenvoudig. Ik heb dus dit recept gebruikt van de Albert Heijn. Op advies van mijn moeder overigens, die zei dat dat appeltje er in echt verfrissend is.

De blender werkte niet dus dat mixen aan het eind ging wat lastig, maar met de mixer werden de stukken wel wat kleiner. De soep was erg lekker, maar nog wel wat waterig. Het vult heel goed en het is een beetje zoetig van smaak. Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar, maar zal er volgende keer iets meer pompoen in doen (het was een beetje proberen wat voor 2 personen een goede hoeveelheid is).

Overigens had ik ook nog nooit zelf soep gemaakt, ook heel leuk om dat eens gedaan te hebben.

Conclusie: Pompoensoep is lekker! Echt heel herfstig! Probeer het ook!

 

Plaatje is van de AH.

Een gedachte over “Pompoensoep

Geef een reactie

