Grijs en Groen

Drie weken geleden liep ik op mijn vrije dag een rondje door de stad. Ik ging naar het plaatselijke wolwinkeltje, want ik had nieuw rood katoen nodig om kerstversiering mee te haken. Wat een snoepwinkel voor een kind is, is een wolwinkel voor mij, dus ik keek weer mijn ogen uit en besloot dat ik nog steeds niks nodig had behalve het rode garen. Maar buiten stond een rek. Een rek met mooie knotten van heel dik garen. Het leek wel gepunnikt. In een neutrale kleur met een felle kleur er bij. Ik wikte en woog wat, maakte een praatje met de eigenaresse van de winkel en liet me verleiden tot het maken van een sjaal. Gewoon omdat dat zo lekker rechttoe, rechtaan is en met dat dikke garen is het zo gepiept. Ik kocht 3 bollen McWool Chain van Lana Grossa in het grijs met groen (de donkere versie, er is ook een licht grijze met neongroen, maar ik bedacht me dat dat niet zo mooi is bij mijn blauwe winterjas).

In drie avonden haakte ik, met haaknaald 8, een cowl. Heel simpel: een ketting losse van 40cm breed en dan steeds heen en weer in de achterste lus (zodat je leuke ribbels krijgt) tot het garen (bijna) op is. De twee uiteinden aan elkaar haken met vasten en klaar is de cowl!

Cowl

 

Hij is heel dik, zacht en lekker warm. Nu nog een beetje te warm. Ik weet nog niet of ik hem wel vrouwelijk genoeg vind voor mij, maar anders gaat hij naar vriendlief of in de shop.

4 gedachtes over “Grijs en Groen

  1. Pingback: Armbreien 2 | Epsiej

Geef een reactie

