Mijn creatieve bezigheden

Ik hou best wel van vaste patronen en schema’s, zo ook met mijn blog. Misschien had je het al door, maar ik heb hier dus ook een vast patroon: dinsdag een artikel over iets willekeurigs, donderdag iets creatiefs en zaterdag de DIY. Althans, dat is wat ik nastreef, het zal soms best wel eens wat anders lopen.

Alleen nu heb ik niks creatiefs om te laten zien. Ik ben wel heel hard met vanalles bezig maar dat kan ik nog niet allemaal laten zien. Dus dan maar een overzichtje waar ik mee bezig ben.
Ik ben heel druk bezig met kerstversiering. Een deel daarvan is voor mijn broer (mijn moeder is daar ook druk mee bezig, ze vindt, net als ik, reacties heel leuk) en een deel voor een swap. Ik moet nog even de balans op maken hoe ik het ga verdelen, dus ik kan niet alles laten zien, maar wel een paar dingen. Het zijn allemaal vlugge telefoonfoto’s. Als het klaar is, zal ik mooie foto’s maken (iets met een kerstboom of takken ofzo).

Deze kerstbal heb ik gehaakt. Het patroon komt uit het boekje Kerstballen Haken. Natuurlijk heb ik hem een beetje aangepast (de kleuren en wat dingen weg gelaten). Hij is opgebouwd uit allemaal laagjes en het was echt super veel werk om te maken. Het kost ook een heleboel garen, maar ik vind het resultaat super!

20131110_192530

Ik heb drie kerstboompjes gehaakt, met dit patroon. Allemaal met het zelfde garen, maar ander formaat haaknaald. Grappig wat voor effect dat heeft.

20131027_095622

En ik haakte een engeltje. Of eigenlijk 2, maar dit is de leukste: met een goud randje. Super kerstig! Daar moeten er nog meer van komen. Klik hier als je ze ook wilt maken!

IMG-20131111-WA0003

Ik wil nog meer kerstballen m/h-aken. En ook nog iets met kerstbomen en sterretjes, ik moet het allemaal nog even uitzoeken. Met deze kerstige knoopjes ga ik ook niet Iets doen.

20131112_105502

Oh ik heb nog zo veel ideeën. Een dag in de week vrij is niet genoeg, maar het komt allemaal wel. En anders maak ik toch gewoon wat minder. Dingen met vilt, labels maken voor mijn moeder, de Flow in stukken knippen en vouwen tot enveloppen…

En dan is er over 1,5 maand ook weer Serious Request. Ik wil eigenlijk wel weer iets daarvoor doen en op Twitter ontstond (met dezelfde aanstichter als vorig jaar) akweer een idee. Nu ontbreekt het mij best wel aan tijd, maar ik heb me voorgenomen alvast wat vooruit te gaan maken. En ik ga nu gewoon al donateurs lobbyen. Het idee? Na de geluksvogels in 2011, de hartjes in 2012, is het nu tijd voor Sterretjes. Dus wil je vast een leuk Sterretje bestellen, voor 10 euro (volledig voor het goede doel), laat dan een reactie achter of mail me (epsiej[at]gmail[punt]com).

Een gedachte over “Mijn creatieve bezigheden

Geef een reactie

