Lange dames

Ondertussen is het denk ik wel duidelijk dat ik Bovengemiddeld Lang ben. Omdat ik merk dat andere lange dames, net als ik, altijd opzoek zijn naar  nieuwe adresjes voor kleding en schoenen, lijkt het me leuk om mijn tips met jullie te delen.

  • Bij de Miss Etam hebben ze een “Lange” afdeling. Nu ben ik zelf niet zo’n fan van de Miss Etam stijl, maar ze hebben soms wel leuke broeken. Vooral voor Skinny Jeans kan je goed bij de Miss Etam kijken!
  • Voor broeken is het voor mij belangrijk dat ze lengte en breedte maten hebben. Nu kom je dan vaak uit bij duurdere merken, en daar wordt mijn portemonnee nooit zo gelukkig van. De Jeans Centre heeft spijkerbroeken in lengte en breedte maten, voor een goede prijs. Ik heb zelf lengtemaat 36, en kom dan helaas wel vaak uit bij mannen broeken, maar even zoeken en dan zit er wel wat bij!
  • Ik vind het zelf heel belangrijk dat mijn shirtjes lang genoeg zijn. Dat ze ruim over mijn broek heen vallen, zodat er geen muffintops zichtbaar worden. Bovendien is het ook lekker warm. Heel vaak doe ik ook een hemdje aan onder een trui of shirtje, helemaal nu in de winter. Only (te koop bij Vero Moda) en We hebben fijne basic hemdjes die lekker lang zijn!
  • Schoenen kopen is altijd een uitdaging. Sneakers kopen is niet zo’n probleem, die kun je in mannen maten kopen (alleen worden de roze versies vaak niet in maat groot gemaakt). Voor nette schoenen ga ik vaak naar Caland in Rotterdam (zit ook in Amsterdam). Helaas wel even sparen voor een nieuw paar.
  • Laatst in mijn zoektocht naar zwarte ballerina’s, vond ik nog een adres voor grote schoenen: Grote Maat Schoenen. Zowel voor mannen als vrouwen, een mega collectie voor ook nog een leuke prijs! Ook een goede service: ik had de schoenen binnen 1 werkdag in huis.
  • Nu ben ik ook gezegend met aardige vrouwelijke vormen, en BH’s kopen is ook iedere keer een sport. Freya Lingerie heeft super hippe BH’s en bikini’s.
  • Als algemene tip: Ik koop meestal handschoenen met een extra lang “pols” stuk, omdat de mouwen van mijn winterjas toch net een stukje missen.
  • Als je in Amerika komt, of goede contacten hebt in Amerika: Bij de Gap verkopen ze damesbroeken die extra lang zijn. Deze hebben ze niet in alle winkels, maar kun je wel online bestellen. Als je het online besteld, kan het alleen in Amerika bezorgd worden helaas. Maar volgens mij kun je dus ook de broeken bij een winkel laten bezorgen. Als je al weet waar je heen gaat, zou je dat kunnen doen! Amerikanen zelf zijn niet zo lang, dus als je alleen maar grotere maat neemt wordt de broek niet langer. Je kan dus wel lang, of extra lang bestellen en die broeken zijn echt lang! En tenminste een vrouwenmodel. Ik heb twee spijkerbroeken gekocht in Amerika en ben er nog steeds super blij mee!
  • Op Twitter werd ik op Lang Genoeg gewezen. Ik heb zelf geen ervaring met deze winkel, maar vind de site niet zo duidelijk en de prijs wel hoog. Als jij er wel ervaring mee hebt, hoor ik het graag!

Als ik nog meer leuke adresjes heb gevonden, of andere tips heb zal ik ze met jullie delen! Als jij nog leuke tips hebt mag je ze natuurlijk ook graag delen, laat dan een berichtje achter!

2 gedachtes over “Lange dames

  1. Ik ga voor de grote schoenen meestal naar Passo, zij zitten in Leeuwarden en Alkmaar. Ook Schuurmans schoenen wil nog wel eens grotere maten hebben.

    Qua kleding vind ik het ook lastiger, ik heb ook lengtemaat 36 en ga ook meestal naar de winkels die jij al noemde.

    Ik ben benieuwd naar nog meer adresjes!

  2. Goede tips!
    Zelf ken ik nog All about Eve (weinig winkels maar wel een webshop). Dat valt voor mij (1,85m) vaak zelfs té lang!

    Sommige postorderbedrijven (Bonprix, Otto) hebben lengtematen. Hoewel die vaak toch nog aan de korte kant zijn.

    En ik weet niet of dat nog zo is maar vroeger, en dan bedoel ik 20-25 jaar geleden (ieks!) kon je van Levi’s ook spijkerbroeken in lengtemaat 38 bestellen.
    Ook bij The Sting heb ik wel broeken in breedte en lengtematen gekocht. Inderdaad vaak herenmodellen maar zoals je al zei: met goed zoeken vind je vaak wel iets.

    Ik hou de rest van de reacties even in de gaten voor meer tips ;-)

Geef een reactie

