Starbucks

Dag 931: Foto“De Starbucks schenkt koffie voor mensen die niet van koffie houden” aldus mijn ouders. En ik denk dat ik ze daar gelijk in zou moeten geven, al vind ik het (in tegenstelling tot mijn ouders) een voordeel. Ik hou niet zo van koffie. En de drankjes bij de Starbucks hebben zo veel toevoegingen dat er van de (toch al slappe) koffie niets meer te proeven is. Heerlijk!

Je zou kunnen zeggen dat ik wel een beetje verslaafd ben aan de drankjes van deze enorme koffie keten. Ik reis er weleens voor om, om een beker warme drank te halen: de tram een paar haltes verder naar een ander station waar wel een SB is. Ik heb een stempelkaart, na 9 drankjes krijtje een gratis drankje. Zo ver ben ik nu, en ik ben er helemaal blij mee!

Ik heb wel een aantal favoriete drankjes. Ten eerste natuurlijk gewoon de warme chocolademelk met slagroom. Tja daar kan eigenlijk weinig fout aan gaan.
En als tweede: de pumpkin spice latte. Een smaakje dat alleen in de herfst te krijgen is. Ik dronk het voor het eerst in Amerika. Het smaakje doet mij dus echt denken aan die geweldige vakantie. Gelukkig was het drankje dit jaar ook in Nederland!
Als derde nog een die er het hele jaar door is: caffe mocha, met bovenop de slagroom extra caramel. Dat is het beste van twee dingen: chocola en caramel. Er is ook de caramel macchiato maar die is toch te koffie achtig.

Op Pinterest kom ik weleens receptjes tegen om je eigen Starbucks koffie te maken, zoals dit feestdagenmenu. Ik moet het zelf nog testen, maar zou ideaal zijn als het echt zo werkt!

starbucks

 

Ook zag ik op Instagram een recept om een soort Boterbier uit Harry Potter na te maken.
– vraag om een crème frappuccino basis met volle melk
– 3 pompjes caramel syrup
– 3 pompjes toffee nut syrup
– topping met caramel
Ik wil het heel graag een keer proberen ! Maar dan moet het eerst weer wat wamer zijn, want ik vind het nu veel te koud voor een frappuccino.

Wat is jouw favoriete Starbucks drankje?

2 gedachtes over “Starbucks

  1. Je hebt gelijk dat Starbucks drankjes maakt voor mensen die niet van koffie houden (of je ouders hebben gelijk dan). Ik pak er dan ook vooral thee, haha. Earl Grey thee, maar de andere thees zijn ook lekker! (die met jasmijn, maar ook die met rooibos en vanille is heerlijk) Je moet echt niet denken “thee is maar thee”, want de Starbucks thee is echt heel lekker! En de Chai Tea Latte is ook lekker. Als ik wel iets met koffie pak, pak in de caramel macchiato.
    Ik reis er ook voor om! Als ik naar een stad in (Noord/Zuid)Holland ga, stap ik altijd over in Utrecht, wat niet altijd nodig is, alleen maar om even naar de Paperchase en de Starbucks te gaan.

Geef een reactie

