Kerstpakkettenswap

Oh het is weer zo ver, ik deed weer eens mee aan een swap. De opdracht deze keer was een kerstpakket maken voor je lootje. Van dingen die je al in huis hebt, dus niets nieuws kopen. Best een uitdaging, aangezien ik alles bij de verhuizing alles wat ik niet gebruik weg heb gegooid, gegeven of heb achtergelaten in het oude huis.

Ik had een lootje van iemand die ik niet zo goed (of eigenlijk helemaal niet) kende. Maar ze is gek op kerst, dus dat kwam wel goed. Ik besloot kerstversiering te maken. Als dat af was zou ik wel eens door huis gaan struinen, opzoek naar dingen die leuk zijn om te geven en die ik heel goed kan missen.

Ik haakte een aantal kerstballen. Uit het boekje kerstballen haken: een muis, een kerstbal met schijven en één met een patroontje.

DSC_0191

Op Pinterest zag ik een heel leuk idee van een kerstbal met knopen. Daarvoor had ik wel een sterifoam bal nodig, dus stiekem heb ik er daar drie van gekocht. Één voor de bal met knopen, en twee om te omhaken, wederom met een patroon uit Kerstballen haken.

DSC_0192

Ik wilde ook nog raamhangers maken met sneeuwvlokken. Dat heb ik al eens eerder gedaan voor een winterswap, ik vind het effect zo leuk!

DSC_0209

Bij de middelste sneeuwvlokken heb ik gouddraad meegehaakt.

DSC_0211

Ik haakte een slinger van kerstboompjes volgens dit patroon. Één van elke kleur garen dat ik heb (en waar ik nog genoeg van had).

DSC_0206

Ook omhaakte ik een aantal potjes, ik deed er een groot waxinelichtje in en je hebt een leuk sfeerlichtje. Ik deed er twee in mijn swap, de derde was voor de organisator van de swap. Beide patronen zijn hier te vinden.

DSC_0183

En tot slot haakte ik nog een teacup cosy. In echte kerstkleuren, zodat je in stijl een kopje thee kunt drinken. Ik haakte er twee, weer één voor de swap, en één voor de organisator.

DSC_0179

Ik had nog een klein zeepje, test scrub en minibodylotion, die samen in een toilettasje een mooi pakketje vormden. Ook had ik nog wat lekkers in de kast liggen dat wel mee mocht. Niet dat ik het zelf niet lekker vind, maar het is beter voor de lijn! Uiteindelijk was het een goed gevulde doos.

Als ik de reactie mag geloven, was mijn swappartner er erg blij mee! En ik vond het erg leuk om te doen. Knutselen voor kerst is zo leuk!

Tot slot: denken jullie er aan een sterretje te bestellen voor Serious Request?

2 gedachtes over “Kerstpakkettenswap

  1. Pingback: Winter theeswap | Epsiej

Geef een reactie

