Nieuw jaar

Het is alweer twee januari, maar daarom meen ik het niet minder: Ik wil jullie een heel fijn, gelukkig en mooi nieuw jaar wensen. Ik hoop dat je dromen uit komen, dat je je aan je voornemens kunt houden, of dat het gewoon een rustig jaar wordt zonder al te veel spannende dingen.

Ik wil met jullie terug kijken op mijn afgelopen jaar en mijn goede voornemens voor volgend jaar. Waarom doe je dat pas op 2 januari, en niet op 31 december? Nou, het is vandaag mijn verjaardag! Dus er begint nog een keer een nieuw jaar voor mij!(En ik heb heel lang zitten dubben over de planning van mijn blogjes: eerst de receptjes of eerst de terugblik. Het leek me nuttig als je die houmous nog kon maken op oudejaarsavond, vandaar).

Het afgelopen jaar is er behoorlijk wat veranderd. In april studeerde ik af. Ik vond een baan, die me heel tof leek maar uiteindelijk toch niet door ging, en toen vond ik nog een baan. Die ook heel leuk is en waar ik heel veel leer.

Vier maanden later verhuisden we naar het mooiste huis van stad, midden in het centrum. Iedere dag geniet ik nog van het uitzicht. Het wordt steeds meer ons eigen huis. De inrichting  is nog niet compleet, maar dat komt allemaal komend jaar. De afgelopen week hebben we heel hard aan de zolder geklust. Als die helemaal af is, zal ik daar natuurlijk een blogje aan wijden.

Verder ben ik nog op vakantie geweest naar Curacao, dat vergeet ik af en toe een beetje. Voelt al zo lang geleden. En we zijn een weekendje naar Stockholm geweest.

curacao

Ook ben ik met mijn blog verhuisd. Van Blogspot naar WordPress. Een overstap waar ik nog steeds blij mee ben. Ik heb trouw iedere week geblogd, en bijna iedere week ten minste 3 berichtjes per week gepost. Waar ik ook trots op ben, is dat het me is gelukt een heel jaar iedere zaterdag een overzicht met Do It Yourself ideeën te plaatsen. En ik heb nog veel meer ideeën, dus ik ga nog wel even verder.

Ik ben natuurlijk het afgelopen jaar ook creatief bezig geweest. In plaats van alleen maar haken, ben ik ook met de naaimachine aan de slag gegaan en heb ik het een en ander met papier gemaakt. Ik vind het zo leuk, en op die super mooie zolder die er komt ga ik een hele mooie hobby ruimte maken. Ik zou je graag wat cijfers willen geven, maar het is te veel om op te noemen en om te tellen.

Voor volgend jaar heb ik natuurlijk wat plannen en goede voornemens.

  • In maart wil ik solliciteren voor de Huisartsenopleiding. Als ik word aangenomen, begin ik in september met de opleiding. Duimen jullie mee?
  • Een van de belangrijkste voornemens is dat ik iedere maand een kilo afval. Iets waar ik het afgelopen jaar niet mee bezig ben geweest, maar wat wel beter is voor mijn gezondheid (ik heb geen klachten hoor, het is gewoon beter). Ik heb het thuis luidkeels verkondigd, en nu ook hier dus hopelijk is dat een stok achter de deur.
  • Natuurlijk wil ik ook dit jaar blijven bloggen. Het liefst nog steeds drie keer per week. Goede voornemens daar in? Misschien wat meer recensies en tutorials. Daarbij hoort ook: meer foto’s maken terwijl ik ergens mee bezig ben.
  • Creatief bezig zijn blijft natuurlijk belangrijk.

Grote plannen heb ik verder niet echt. Ik wil blijven zingen, en zangles blijven houden. Ik zou wat vaker naar mijn opa en oma kunnen gaan, en leuke dingen met vader en moeder willen doen. En natuurlijk met broer en zus, en mijn nichtjes. Maar er blijft natuurlijk altijd het puntje tijd: te weinig. Ik werkte maar 4 dagen in de week, maar vanaf komend jaar zal ik om de week een dag vrij zijn. Nog steeds heel luxe natuurlijk, maar scheelt wel een dag in de week voor leuke dingen. Maar voor belangrijke dingen moet je tijd maken!

Heb jij goede voornemens of leuke plannen voor dit jaar?

 

Een gedachte over “Nieuw jaar

  1. Jij ook een gelukkig nieuwjaar! En mooie dingen heb je dit jaar gedaan. Afstuderen is fijn he! En een baan vinden die je leuk vind nog fijner! Ik duim alvast voor je opleiding voor huisarts!

Geef een reactie

