Nog één keer terugblikken op 2013

Ik weet het, ik weet het, ik heb vorige week al een terugblik op 2013 gedaan. Maar op dezelfde dag kwam bij Marcella een mooie vragenlijst voorbij om het jaar te evalueren. Omdat ik mijn eigen stukje niet echt hoogstaand vond, en die vragenlijst wel heel leuk wil ik jullie toch nog één keer meenemen naar 2013. Ook al was het gister officieel de laatste dag dat je mensen een gelukkig nieuwjaar mag wensen.

Wat heb je in 2013 gedaan dat je nog nooit eerder had gedaan?

Echt samen met zijn tweeën gaan wonen, en dus samen een huisje huren. Eerder woonden we nog met huisgenoten, maar sinds deze zomer niet meer.

Wat is je grootste prestatie van het afgelopen jaar?

Afstuderen. Nu staat aan het begin van je co-schappen je afstudeerdatum wel ongeveer vast, maar het blijft een prestatie.

Welke landen heb je bezocht?

Ik ben in 2013 twee keer weg geweest. Eerst twee weken naar Curacao in april, lekker warm in de zon. Een hele luie vakantie met mijn beste vriendin, waar ik helaas wel een dikke oorontsteking kreeg (waardoor de vakantie eigenlijk nog relaxter werd, want ik kon nog best aan het strand liggen met een boekje hoor0. En in september ben ik een lang weekend met vriendlief naar Stockholm (Zweden dus) geweest. Een stedentripje naar een stad waar ik al twee keer eerder ben geweest.

DSC_0009 klein

Wie of wat heb je het meest geknuffeld in 2013?

Mijn lieve vriendje natuurlijk. Gewoon omdat het mijn vriendje is!

Wat is het beste dat je vorig jaar hebt gekocht?

Onze bank, en de vitrinekast. De bank koste uiteindelijk heel wat moeite om hem binnen te krijgen (hij moest via het raam) maar hij zit zo lekker! En de vitrinekast is gewoon van de IKEA, maar hij staat perfect in ons huis (wat verder niks van de IKEA heeft, behalve de kledingkast). Alle snuisterijen staan er zo mooi in!

Waar heb je het meeste geld aan uitgegeven?

Aan de verhuizing. We hebben al onze meubels nieuw gekocht en ook keukenspullen zijn grotendeels nieuw. Een vloer kost ook wat en de ena laatste week van het jaar hebben we de hele zolder opgeknapt. Die is nog niet helemaal klaar en er moet nog wel het een en ander in huis komen, dus voorlopig blijft dat nog wel een kostenpost. Als er weer een hoop nieuwe dingen zijn, en de zolder af is zal ik weer wat foto’s met jullie delen.

DSC_0222

Je grootste doel wat je bereikt hebt afgelopen jaar?

Mijn studie behalen. Dat is toch wel iets moois als je dat na bijna 7 jaar kan afsluiten (met minder dan een jaar uitloop!).

In wat faalde je?

Afvallen. Ik weet niet meer zeker of ik dat als doel had voor 2013, maar ik ben er zeker in gefaald. Ik ben best wel wat aangekomen, en dit jaar wil ik graag afvallen. Op een gezonde manier en dan ook dat gewicht vasthouden!

Wat deed je op je verjaardag?

Mijn verjaardag is altijd helemaal aan het begin van het jaar, op 2 januari. Nu heb ik die van dit jaar dus ook alweer achter de rug. Net als dit jaar, was ik vorig jaar aan het werk. Dat was toen voor het eerst in mijn leven. Ik had altijd kerstvakantie op mijn verjaardag. Toen was het een co-schap, dit jaar echt werk. En ik heb het ook wel gevierd maar weet niet meer precies hoe en wat.

Waar werd je heel erg blij van?

Dat we ons eigen huisje hadden, dat ik klaar was met mijn studie, dat ik een baan vond…maar ook kleinere dingen: gezellig eten met vriendinnen thuis of in de stad, dagjes niks doen thuis (lees: bloggen)…

Wat zou je willen dat je meer had gedaan?

Sporten. Dat blijft altijd een hekel punt. Ik ben er mee begonnen vol enthousiasme, maar ben er ook weer mee gestopt. En verder ook bij familie langs gaan.

Wat zou je willen dat je minder had gedaan?

Tijd op social media doorbrengen. Ik kan rustig een hele avond alleen maar Twitter, Facebook en blogs lezen.

Wat was mijn favoriete tv programma?

Ik kijk eigenlijk vrij weinig tv en vooral series via internet. Wat dat betreft is het nog steeds “How I met your mother” en ‘The big bang theory”. Verder was dinsdagavond op RTL4 mijn favoriet: “Verslaafd” en “Een dubbeltje op zijn kant”. Ik kan me zo verbazen over hoe andere mensen hun leven inrichten.

Wat was het beste boek wat je hebt gelezen?

Ik heb geloof ik het hele jaar de boeken uit de serie van Camilla Lackberg gelezen. Een Zweedse schrijfster die politiethrillers schrijft. Ik ben er gek op. Volgens mij ben ik nu in het laatste deel bezig. Mijn doel voor dit jaar is meer te gaan lezen, daarover later meer.

Wat was je favoriete film van dit jaar?

Moeilijke vraag. Ik denk dat ik voor The Hunger Games: Catching Fire ga. Ik vond de film echt steengoed en kijk enorm uit naar het volgende deel! Overigens vond ik Thor ook geweldig en The Hobbit deel 2 ook.

Wat is het belangrijkste dat je in 2013 geleerd hebt?

Tijd voor mijzelf nemen. En assertief zijn. Ik heb in 2011 of 2012 een assertiviteitscursus gevolgd, maar met het werk dat ik nu doe heb ik het in 3 maanden geleerd.

4 gedachtes over “Nog één keer terugblikken op 2013

  1. Oh, dit is inderdaad een leuke vragenlijst! Ja, je verhuizing weet ik nog goed, haha, vooral de perikelen met de bank en de tafel. maar heerlijk dat je bent afgestudeerd en dat jullie samen een mooi huisje hebben!
    Het afvallen en sporten komt wel! Ik wens je een prachtig jaar!

  2. Leuk overzicht! :) Moet wel zeggen dat ik hem snel heb doorgenomen, ik heb al zoveel lijstjes gezien. Hoe was de assertiviteitstraining in voorgaande jaren? Ik heb bij mijn teamleiding aangegeven dat ik ook wel zoiets zou willen doen…

    • Ik had eigenlijk RET (Reactieve-emotieve therapie), iets wat vooraf gaat aan assertiviteitstraining. Je kreeg cognitieve gedragstherapie, waarbij je je “denkfouten” (wat zullen ze wel niet van me denken, ze vinden me dom…) op gaat sporen en die gaat weerleggen. Ik herkende de trucjes van mijn studie, wat het soms wat vreemd maakt. Maar ik heb er zeker wat aan gehad en vooral geleerd dat ik niet de enige ben die zo denkt. En ook de gedachtes leren herkennen (wist het wel, maar meer bewust van). Ik vond het dus zeker nuttig. Wat ik al wist vanuit mn opleiding, maar nu echt gemerkt heb, is dat er wel een zeker opleidingsniveau voor nodig is, maar goed dat heb je wel.

Geef een reactie

