CAL Deken – deel 1

Op verschillende blogs en Twitter zag ik plotseling een CAL (crochet-a-long) langskomen. Het origineel is dit amerikaanse patroon, waar het in 2013 een CAL was. Dit jaar wordt hij in het Nederlands vertaald en kun je iedere week een aantal rijen haken, samen met een hoop andere Nederlanders. Ik ben daar veel te ongeduldig voor, maar vind het wel een hele gave deken. Ik ben dus al vorig jaar begonnen met het Engelse patroon.

Ik had nog garen liggen, wat hopelijk genoeg is voor een mooie deken op de bank. Het garen is Rico Baby Classic DK, in vijf verschillende kleuren (het patroon geeft 10 kleuren aan, vind ik zelf wat hysterisch). Dit is het beginnetje van mijn deken. Ondertussen ben ik al een stukje verder. Ik zal vanaf nu iedere maand een update plaatsen!

deken

Het leuke is dat een heleboel dames bij mij op Twitter ook deze deken gaan maken, dus ben heel benieuwd naar alle verschillende dekens! Laat je het weten als jij ook mee gaat doen? Ik ben erg benieuwd naar jouw versie.

8 gedachtes over “CAL Deken – deel 1

  1. IK! Zei de gek :-)

    Ik ga hem haken maar was zó klaar met dat gedoe rondom de CAL, én miste een paar mooie steken dus verzin mijn eigen patroon (zie mijn laatste blog).

    Wat heb je leuke kleurtjes! Ziet er mooi uit zo bij elkaar.

  2. Leuk, ik ben er ook mee bezig. Ik heb er zo’n 11 á 12 kleuren in, dus dat wordt een lekker hysterische deken. :-) Ik haak er gelijk twee, de ander wordt zo’n vijf kleurtjes. Ik laat volgende week de vorderingen zien op mijn blog. Groetjes, Marijke

  3. Pingback: CAL deken – deel 2 | Epsiej

  4. Pingback: CAL deken – deel 3 | Epsiej

Geef een reactie

