Vredesduiven

Op Twitter ontstond het idee om gewoon het hele jaar kerst te vieren. Dat ging dan met name om de vrede op aarde. Op dat zelfde moment was ik opzoek naar een DIY onderwerp, en zo was het idee voor de vredesduiven geboren. En gewoon omdat vogels leuk zijn. Er zijn natuurlijk veel meer soorten vogels om te maken (uilen, meer cartoon achtige vogels), maar ik heb nu specifiek naar deze vorm gezocht.

Deze genaaide vogeltjes doen het erg leuk als decoratie in je huis. Of als klein cadeautje.

Dit kaartje met een geborduurde vogel is toch schattig? Die wil ik zeker eens proberen te maken.

Dit gehaakte vogeltje is zo schattig en klein. Ik heb ze eens gebruikt in een mobiel voor mijn jongste nichtje (dit is dan ook mijn eigen foto, vind ik mooier dan die bij het patroon).

Vlindermobiel 6

Een hele eenvoudige vredesduif van papier. Hier voor in de kerstboom, maar kan toch ook op alle andere dagen?

Deze mobiel is gemaakt met duifjes van vilt.

En tot slot nog deze knuffelende vogels van papier. Als dat niet past bij vrede op aarde…

4 gedachtes over “Vredesduiven

  1. Pingback: Kleine enveloppenswap | Epsiej

  2. Pingback: Cum să întâmpini un nou-născut | Handmade Ancasiada

Geef een reactie

