Lezen

Ik hou heel erg van lezen. Ik ben niet het type dat op zondag middag op de bank kruipt met een boek, nooit gedaan ook (behalve op vakantie), maar wel lees ik graag ’s ochtends of ’s avonds in bed. Ik lees wel vrij langzaam, want de manier waarop ik een leesboek lees is hetzelfde als hoe ik een studieboek lees: ik neem ieder woord in mij op. De laatste jaren lees ik wel wat minder dan vroeger, maar ik wil mezelf voor dit jaar wel een doel stellen wat lezen betreft. Er zijn namelijk een aantal boeken die ik echt nog eens wil lezen, en ik vind dat ik er gewoon wat meer tijd voor moet maken.

In plaats van ’s ochtends in bed blogjes en Twitter bij te lezen, wil ik nu gewoon weer mijn boek (e-reader) pakken. Ik heb een snel lijstje samen gesteld van de boeken die ik dit jaar wil proberen te lezen, maar er komen er vast nog wel wat bij.

  • The Hunger Games serie. In het Nederlands of in het Engels, dat maakt me niet veel uit. Na het zien van de films moet ik gewoon de boeken lezen.
  • Toen ik je zag – Isa Hoes. Het boek gaat over haar leven met Antonie Kamerling, die leet aan een depressie. Ik ben zo benieuwd naar het boek, heb er al goede verhalen over gehoord.
  • One flew over the cuckoo’s nest – Ken Kesey. Het schijnt dat mijn werk daar af en toe best op lijkt. De film schijnt ook wat langdradig te zijn, dus ik kies er voor het boek te lezen.
  • The Lord of the Rings serie. De taal maakt me hier wederom niet uit, maar ik vind toch dat ik de boeken gelezen moet hebben.
  • Harry Potter serie in het Engels. Ik heb alle boeken al twee keer (of drie keer) in het Nederlands gelezen en de films al meerdere malen gezien, maar om mijn Engels te verbeteren (en men zegt dat je in het Nederlands toch dingen mist) wil ik ze nu in het Engels lezen.
  • Karin Slaughter serie over Sara Linton en Will Trent. Ik heb de eerste 6 boeken gelezen over Sara Linton in Grant County, maar wil graag de rest ook lezen. Het is altijd zo spannend.

Oke het is misschien wat idealistisch om dit in 1 jaar te lezen (toch ongeveer 20 boeken), maar zo staat het tenminste zwart op wit welke boeken ik wil lezen. Sowieso moet ik dat eens wat beter bij gaan houden, want ik zie zoveel boeken langs komen waarvan ik denk: Die wil ik echt nog eens lezen! En dan vergeet ik het weer. Maar goed, nu eerst het laatste boek van Camilla Lackberg uitlezen, waar ik al maanden in bezig ben.

Een gedachte over “Lezen

  1. Pingback: Sssst…ik ben aan het lezen! | Epsiej

Geef een reactie

