Color Remover

Een tijdje geleden las ik op de oude blog van Emma een review over color remover: een middel om je haarverf mee uit je haar te wassen. Ik werd enthousiast van de resultaten en hield het in mijn achterhoofd om het ook eens te gebruiken.
Het einde van het jaar had ik een flinke uitgroei, en het leek mij beter voor mijn haar om het eens niet opnieuw te verven. Ik ben mijn haar aan het laten groeien en op het moment voelt het vaak droog aan en het valt behoorlijk uit. Je haar verven doet niet veel goeds voor beide dingen. Daarnaast ben ik ook weleens benieuwd wat nou mijn eigen haarkleur is, want die heb ik al jaren niet gehad.

Emma had een merk gebruikt wat alleen op internet te bestellen is. Ik hoorde dat ze ook iets vergelijkbaars bij Kruidvat hadden, dus ben daar eens gaan kijken. Ik vond er inderdaad een doosje met Haarontkleuring, of Color Remover van Kruidvat eigen merk. Het kost iets minder dan 10 euro, en is genoeg voor lang haar. Mijn haar komt nu tussen mijn schouderbladen en is heel dik, en ik kon het heel royaal aanbrengen. Ik kocht  die voor lichte en middentonen, hij is er ook voor donkerdere kleuren.

20131229_152202

Ik las de hele instructie en verpakking. Een aantal belangrijke dingen:

  • Er zit geen peroxide in! Heel belangrijk, want het bleekt je haar dus niet, het wast echt de verf er uit.
  • Spoelen is de belangrijkste boodschap: goed in laten werken en daarna onder de douche spoelen, spoelen, spoelen.
  • Rode haarverf heeft wat meer moeite om er uit te gaan, of gaat er niet helemaal uit.
  • Het claimt niet schadelijk te zijn voor je haar. Het ruikt behoorlijk chemisch, en het was niet heerlijk zacht na gebruik, maar ook niet super dor en uitgedroogd.
  • Het middel werkt alleen om van een donkerdere naar een lichtere kleur te gaan! Als je je haar lichter hebt geverfd werkt het niet, omdat dan met peroxide echt de kleurstof uit je haar is getrokken.

Mijn haar was rood, dus ik was een beetje huiverig. Sowieso dat het misschien wel heel lelijk zou worden, maar ook of het uberhaupt wel zou werken. Ik heb het doosje een paar weken in de kast laten staan en twee weken geleden had ik eindelijk de moed verzameld om het te gebruiken. Vriendlief heeft het in mijn haar gedaan.

Ik ben zelf heel tevreden met het resultaat. Mijn haar is zeker een paar tinten lichter geworden, maar niet alle rood is er uit. Misschien heb ik niet goed genoeg gespoeld, misschien komt het omdat het rood is. Er is  nog steeds wel uitgroei zichtbaar, maar ik vind het verschil met mijn eigen kleur minder groot en dus de uitgroei minder storend. Er is alleen 1 probleem: ik krijg het echt niet goed op foto vastgelegd. Het wordt veel roder dan het in werkelijkheid is, dus het verschil is niet goed te laten zien. Deze vage foto is de enige waarom het een beetje te zien is.

20131229_154137

Het was ongeveer deze kleur, wel iets meer verwassen al.

DSC_0112

2 gedachtes over “Color Remover

  1. Poehh ik heb nu ook van dat rode haar onderin me haar zitten maar ik vind het niet zo mooi :( Ga morgen dus ook maar eens dat spul uitproberen, hopen dat het net zo goed lukt als bij jou (A) :)

Geef een reactie

