De gezonde toer

We zijn helemaal op de gezonde toer hier in huis. Opzoek naar nieuwe recepten voor het avondeten kwam vriendlief langs deze lauwwarme couscoussalade. Het is heel eenvoudig te maken, en binnen 10 minuten klaar.

In plaats van vegetarisch gehakt hebben wij voor “echt” gehakt gekozen, en dan wel maar 100 gram. In plaats van de tomatenketchup hebben wij er Yil’driz kebabsaus in gedaan. Dit is gewoon te koop bij de Albert Heijn en maakt de salade lekker pittig. Het was een soort Use What You Have, we eten te weinig sausjes om er een hele fles ketchup voor aan te schaffen, maar een zeer goede vervanging. Ik vind het een erg lekkere salade, die zeker voor herhaling vatbaar is.

 

Later diezelfde week heeft vriendlief weer een speurtocht gedaan naar iets lekkers voor het avondeten. Hij kwam uit bij Pilav van quinoa. Volgens mij voor het eerst dat ik een recept helemaal volgens de beschrijving heb gemaakt. Ik was een beetje huiverig voor de combinatie, maar het was erg lekker. Het vulde ook goed, wat ik meestal bij quinoa wat tegen vind vallen. Ook deze maaltijd is zeker voor herhaling vatbaar.

 

 

De plaatjes zijn van AH.

2 gedachtes over “De gezonde toer

  1. Pingback: Tag: Random Question Generator | Epsiej

Geef een reactie

