Winter theeswap

Na de kerstpakketenswap had ik de smaak van het swappen weer te pakken. Er werden twee wat kleinere swaps gestart waar ik me voor aanmeldde. Een daarvan is de theeswap, met winterthema. Ik had de eer om iets te maken voor Mariska, die zowaar deze swap niet zelf georganiseerd had.

Ik besloot een theemapje te haken. De naaimachine staat namelijk op zolder, en ik heb nog geen geschikte tafel om er mee te kunnen werken (onze eettafel is op statafel hoogte), dus naaien kan niet. Het was wat improviseren en puzzelen, maar uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat. Er passen 8 theezakjes in (en vast nog wel meer), handig om mee te nemen in je tas. Ik gebruikte de Moss stitch “van” Marieke (lees; ze heeft een handige tutorial geschreven en laat zien wat het leuke effect is van iedere rij een andere kleur, de steek kende ik al langer).

DSC_0187

DSC_0189

Ook moest er nog een winters cadeautje bij. Ik besloot een siersjaal te armbreien, een techniek die ik een tijd terug had gezien op de blog van Tamara en graag eens wilde proberen. Ik gebruikte RibbonXL, een enkele draad. Ik vind het een leuk effect, maar denk dat het nog mooier wordt met een dubbele draad dus dat ga ik zeker nog eens proberen.

DSC_0194

Een kaartje er  bij (gemaakt met een plaatje uit de Flow), en nog twee cadeauzakjes (ook uit de Flow) met piramidetheezakjes en je hebt een leuk pakketje.

DSC_0193

Zelf kreeg ik ook een super leuke swap van Sandra. Het was voor haar de eerste swap waar ze aan mee deed, en ik ze is met vlag en wimpel geslaagd. Ik kreeg lekkere thee, vrolijke onderzetters, en als klap op de vuurpijl: pannenlappen met Volkswagenbusjes!

DSC_0180

3 gedachtes over “Winter theeswap

Geef een reactie

