Kleine enveloppenswap

Op het laatste moment gaf ik mij op voor de Kleine Enveloppenswap die Mariska organiseerde. De regels? Een kleine envelop (11x15cm, dus voor een standaard kaart) vullen met iets leuks.

De lootjes werden getrokken, en het bleek dat ik iets mocht maken voor mijn zus! Ik weet niet waarom, maar ik vond het een stuk lastiger dan om voor een onbekende iets te maken. Ik ken haar zo goed, dat ik precies weet wat ze wel en niet leuk vind, en wat ze ook al heeft. Maar na een tijdje denken wist ik eindelijk wat ik wilde maken.

Ik maakte kaarten vogeltjes, naar aanleiding van mijn artikel over vredesduiven. Het borduren van de kaarten vond ik echt super leuk en ik wil er nog veel meer maken! Maar ik “moet” eerst nog wat andere dingen maken, dus het staat op mijn to do lijst.

DSC_0210

Toen ik bezig was voor de Winter theeswap, bedacht ik me dat ik hiervoor ook wel een theemapje kon haken. Ik wilde wel iets met wat minder draadjes om af te hechten en besloot er een golf patroon in te maken. De vakjes maakte ik met granny squares.

DSC_0206

DSC_0207

Ik zocht er nog wat papierwaar bij: labels, kleine envelopjes, cadeauzakjes en wat stickers en etiketten uit het Flow boek voor paperlovers.

DSC_0214

Kaartje er bij…

DSC_0215

…En toen bleek dat niet alles in een envelop paste. Nu was dat niet zo’n ramp, aangezien ik mijn zus sowieso op de uitpakdag (8 februari) in het echt zou zien. Dus ik pakte het geheel in (het was alleen te dik voor een envelop, dus voor het formaat was het niet erg) en gaf het direct aan haar. Bespaarde ik ook weer eens verzendkosten! En mijn zus? Die was er erg blij mee!

Een gedachte over “Kleine enveloppenswap

  1. wat een leuk idee, dat ga ik ook maken voor mijn zus, beide enorme thee fan en veel soorten hebben, maar op het werk met de merkloze moeten doen, dus dan is het mooi om zo je eigen thee mee te nemen van huis.

Geef een reactie

