Sssst…ik ben aan het lezen!

Een van de doelen die ik me voor 2014 had gesteld was om meer te lezen. Hier staan de boeken die nog op mijn wenslijstje staan. Nu lukt dat aardig goed. Sterker nog, ik verkies lezen nu ongeveer boven alle andere dingen.

In februari heb ik “Toen ik je zag” van Isa Hoes gelezen en de eerste twee boeken van The Hunger Games. Ik ben nu in de derde bezig en ook al bijna over de helft. Alle boeken heb ik ongeveer in 4 dagen uitgelezen. Echt een record voor mij, zo snel heb ik volgens mij nog nooit een boek uit gelezen.

Misschien ligt het aan de boeken, maar ik kan ze dus niet weg leggen. En dat heeft ook wel een aantal nadelen. Ik kom namelijk aan niks anders toe. Mijn haakwerk ligt al bijna een maand stil, op een enkel steekje na. En blogjes schrijven komt er ook niet echt van.

En doordat ik alleen maar lees, heb ik ook niks om te showen in een blogje.

Wat ik trouwens van de boeken vond? Geweldig. Ze lezen allemaal heel makkelijk weg. Nu ben ik geen goede recensent, maar ik kan alle boeken aanraden om te lezen.

3 gedachtes over “Sssst…ik ben aan het lezen!

  1. Goed bezig, naamgenootje! Ik heb ook dat probleem, helaas kan niet alles tegelijk. En samen tv-kijken en haken dat gaat nog wel, maar lezen en haken niet.

  2. Ken je goodreads? Daar kun je account aanmaken en bijhouden welke boeken je op dit moment leest, nog wilt lezen en hebt gelezen, erg handig. Je kunt mensen toevoegen als vriend (mij bijvoorbeeld, Tante Tee ;-) ) en kun je zien wat een ander leest en hoeveel sterren ze een boek geven (1 tot 5). Je kunt ook een doel stellen hoeveel boeken je wilt lezen in een jaar.
    Vorig jaar waren dat voor mij (hou je vast) 104 boeken, heb er 110 gehaald, maar ben dan ook een echte boekenworm. Het is echt een handige site!

    Mijn favorieten zijn:
    De weeffout in onze sterren,
    De boekendief,
    Het negende leven van Louis Drax,
    Toen god een konijn was,
    Ongelofelijk luid en extreem dichtbij,
    The girl you left behind en Me before you (jojo moyes)
    de boeken van John Boyne, (de witte veer)
    7 Dagen, 7 nachten (Johnatan Tropper, hij schrijft erg mooie boeken)
    Het kleine meisje van meneer Linh
    Het nachtcircus (beetje fantasy achtig)
    The lovely Bones,
    Het weerzien,
    Marcelo in de echte wereld,
    Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht,
    En de liefde,
    Het lange afscheid van Charlie st. Cloud.

    Zomaar wat tips, misschien houdt je wel helemaal niet van dat genre, maar ik vond ze prachtig. Wel grappig dat de meeste boeken geschreven zijn vanuit het oogpunt van jonge volwassenen of kinderen, Blijkbaar spreekt me dat het meest aan, terwijl ik boeken toch vaak uitzoek op mooie titels. Ik vind het jammer dat ik niet alle boeken kan lezen die ik wil. Heb er al 804 gelezen in mijn leven en er staan er nog 387 op mijn lijstje om te lezen, denk dat dit leven daar te kort voor is…

    Nou, lees ze! Ik ga straks ook weer een fijn boek er bij pakken! En misschien heb je wat aan de tips!

Geef een reactie

