Girafjes

Een hele tijd geleden had ik een gesprek met een zwangere collega over haken. Ik liet haar wat dingen zien die ik gemaakt had, en zij werd gelijk verliefd op de giraffen die ik heb gehaakt. Het thema van haar kinderkamer is toevallig ook giraffen, dus ze vroeg of ik er één voor haar wilde maken. Vrij snel hierna ging ze met verlof en stiekem was ik het alweer een beetje vergeten, tot ik op een dag niks te haken had en zin had om een giraf te maken.

Tegelijkertijd bedacht ik me dat ik iets voor de (toen nog) zwangere Elja wilde maken. Ook een giraf! Ik bestelde wat kleurtjes katoen passend bij de babykamers, en begon met de giraf voor Elja. Die was redelijk snel af en ik ging bijna naadloos verder met de blauwe giraf voor de collega. Mijn hoop was om ze samen op de foto te zetten, maar Elja  beviel van een mooie zoon en ik stuurde direct haar giraf op en ik was nog lang niet klaar met de blauwe giraf.

Giraf groen

En die blauwe giraf…dat duurde maar en duurde maar. Ik was aan het lezen, ik had geen zin om te haken, ik had geen zin om de giraf te haken….en toen was de zwangerschapsverlof van de collega voorbij! Ik moest van mezelf als een speer aan de slag, en nu eindelijk, na meer dan een maand is hij af!

Giraf blauw

De poten lijken scheef, en z’n arm ook maar dat is niet zo. Hij zit gewoon niet zo netjes, maar in het echt is ‘ie heel schattig!

6 gedachtes over “Girafjes

Geef een reactie

