Tosti’s

Ik heb al eens geschreven over mijn ontbijtdilemma. Nu is het tijd om het over de lunch te hebben. Ik vind lunchen heel fijn, ik kan de dag ook niet doorkomen zonder. Dat was al zo toen ik nog een “klein” meisje was, daarom werd er bij mijn beste vriendinnetje speciaal voor mij geluncht op zaterdag als ik daar was (dat deden ze anders niet). Wel vind ik het altijd lastig om te bedenken wat ik mee moet nemen. Verse broodjes, thuis, vind ik het aller lekkerst. Het liefst een hard bolletje, en daar kan dan vanalles op: gekookt ei, eiersalade, carpaccio, geitenkaas met honing, philadelphia met avocado, kruidenkaas met tomaat… Maar tosti’s maken vind ik ook super lekker!

Afgelopen vrijdag had ik tosti’s als lunch en ik bedacht me dat ik wel wat tosti “recepten” kon delen met jullie. Nu zijn er natuurlijk talloze mogelijkheden, maar dit zijn een aantal van mijn favorieten, naast de standaard tosti ham en kaas (of de magere variant: kipfilet en kaas):

Tosti Pizza:

Nodig:

  • 2 sneetjes brood
  • Tomatenketchup
  • Oregano of pizzakruiden
  • Salami
  • Kaas

Bereiding:

Smeer 1 zijde van de boterhammen in met een dun laagje ketchup. Strooi er een beetje van de kruiden overheen. Plakje salami en plakje kaas op 1 kant van de boterham, andere boterham met de ketchupzijde naar beneden er op leggen en in het tosti-apparaat doen. Zoals de naam al zegt: een soort pizza!

Tosti met geitenkaas en honing:

Doe de geitenkaas op een sneetje brood (je kan kiezen voor geitenkaas plakjes of de smeerbare variant), naar smaak honing er op, andere boterham er op en in het tostiapparaat.

Dubbelop belegde tosti:

Eigenlijk is het een standaard ham (of kipfilet)/kaas tosti, maar als je eerst de boterham besmeerd met kruidenkaas (zoals Paturain, of de goedkopere variant) wordt hij extra smeuig en extra lekker (en extra ongezond)!

Weet je dat het trouwens ook heel lekker is om je standaard tosti met een pitabroodje te maken, in plaats van een normale boterham? Geleerd van Sonja Bakker.

Hoe eet jij het liefst je tosti?

 

Plaatje komt hier vandaan.

 

2 gedachtes over “Tosti’s

Geef een reactie

