Gehaakte blokken

Ik vind dekens haken heel leuk om te doen. Het is een fijn project voor tussendoor, waar je lekker lang over kan doen en waar je niet over hoeft na te denken. Nadat ik al meer dan een jaar geleden een aantal ideeën gaf om te doen met de standaard granny square, heb ik nu een aantal verschillende blokken uitgezocht waar je een deken (of een kussen of iets anders) mee kan maken.

Er zijn er natuurlijk veel meer, maar ik kan ze niet allemaal laten zien en heb bewust gekozen voor wat minder opengewerkte blokken, zodat de deken ook lekker warm is.

Als eerste een helemaal passend bij het voorjaar: een bloemenvierkant!

 

Dit vindt ik echt een super mooie deken van hexagons. Ik ben er weleens aan begonnen maar één blok kost behoorlijk veel garen, en dat had ik niet dus ben ik er weer mee gestopt. Klik hier om naar de maker van de deken te gaan.

 

Een mooie deken met een vrij eenvoudig vierkant. Als ik de tijd had zou geloof ik mijn hele huis vol liggen met dekens!

Ik vind vierkanten die als een rondje beginnen altijd leuk. En de kleurkeuze van deze vierkantjes is helemaal voorjaar-proof.

 

Nog een vierkant met een bloem! Super mooi!

 

De vierkantjes van deze regenboogdeken lijken op de standaard granny-square maar ze hebben veel meer groepjes per ronde!

 

De structuur van dit blok vind ik heel leuk. Volgens mij haakt het niet heel makkelijk, maar het voelt wel prettig aan.

 

Deze deken doet me aan glas-in-lood denken. Ik vind hem echt heel mooi!

Een gedachte over “Gehaakte blokken

  1. Heel leuk die dekens vooral als er wit in zit. Mooie granny’s krijg meteen weer zin om te haken als ik dat zie. Had een haak pauze in gelast en heb al 4 weken niet gehaakt. Kreeg last van me pols en arm. Ben aan naai projecten begonnen. Waar ben jij nu mee bezig?

Geef een reactie

