Gezond en lekker!

Ik doe mee aan de Eight Weeks to Fabulous van de Bootcampclub. Dat is 8 weken lang, twee keer per week bootcampen met een vaste groep en daarbij ook dieetadviezen. Er zat een boekje bij met een paar recepten, en een daarvan is een hele lekkere tapenade.

Ik heb hem al een aantal keer gemaakt. Het is heel lekker voor op een cracker, een rijstewafel of gewoon op brood. Zo lekker dat ik het met jullie wil delen. (En ja, het is een slechte telefoonfoto, maar ik maak eigenlijk geen foto’s van eten)

Paprikatapenade

Paprikatapenade

Nodig:

  • 1 paprika
  • Blikje tomatenpuree
  • Pijnboompitjes
  • 1 kleine ui
  • Olijfolie
  • Peper
  • Zout
  • Als je van pittig houdt: Tabasco
  • Staafmixer

Bereiding:

  • Maak de paprika schoon en snij in kleine stukjes. Versnipper de ui.
  • Doe de paprika, ui, 1 eetlepel tomatenpuree (niet afgeschreven), een scheutje olijfolie en wat pijnpoompitjes in een kom. Voeg er wat zout en veel peper aan toe. Ik vind het zelf erg lekker als hij wat pittiger van smaak is, dus doe er veel peper in en ook nog wat tabasco (of rode peper, als ik die toevallig in huis heb). Dit is natuurlijk maar net wat jij lekker vindt!
  • Maal het geheel fijn tot een puree met de staafmixer.

Je kunt de tapenade een aantal dagen bewaren in de koelkast.

Eet smakelijk! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

 

Geef een reactie

