Kinderkleding – Blogruil met Anne-Marie

Een paar maanden geleden deed Anne-Marie een oproep voor een blogruil. Ik had ook wel behoefte aan wat nieuwe input voor mijn blog en heb met een aantal dames op Twitter afgesproken een blogruil te doen. Hierbij de gastblog van Anne-Marie zelf.


Soms heb je van die briljante ideeën… vind je zelf… die je dan in een opwelling in een blog schrijft en er vervolgens een beetje spijt van krijgt omdat je er eigenlijk niet zoveel tijd voor hebt. Mijn ‘Blogruil’ idee is daar een perfect voorbeeld van. Nou is tijd altijd nog wel ergens te vinden. Hier en daar een paar zinnen wordt uiteindelijk ook een volledige blog. Maar tijd én inspiratie, dat was een grotere uitdaging dan ik had gedacht. Al helemaal omdat je je verhaal op iemand anders zijn website doet. Dat maakt het toch ineens wat spannender!

De blogsters waarmee ik een blogruil doe zijn ook nog eens 3 heel verschillende dames, met 3 heel verschillende blogs.

Voor Esther, die het spits afbeet met haar patroon voor een gehaakt ijsje, heb ik iets bedacht in de sfeer van haar ‘Do it yourself’ blogs, waarin ze links plaatst naar tutorials in een bepaald thema.
Een thema dat ze nog niet heeft gehad (logisch, want niet echt aan de orde voor haar) is kinderkleding.
Met mijn 3 kinderen ben ik altijd op zoek naar patronen en tutorials van kinderkleding. Op mijn blog http://ansgeflans.wordpress.com kun je daar soms een voorbeeld van zien, hoewel ik ook veel naai uit mijn hoofd of met een patroon uit een tijdschrift of boek.

Op Pinterest kun je ontelbaar veel patronen en tutorials vinden, daarom heb ik hier alleen mijn persoonlijke favorieten genoemd. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Voor de meisjes:

Mijn dochter van 4,5 jaar vraagt, zonder uitzondering, ELKE dag: “Mag ik een jurk aan die omhoog gaat als ik draai?”

De ultieme draairok of jurk is natuurlijk een cirkelrok. Op mijn blog kun je zien dat ik die al Heel. Vaak. heb gemaakt. Ik gebruik daarvoor altijd deze tutorial: http://craftycupboard.net/twirly-t-shirt-dress-tutorial/

Er komt een heel klein beetje wiskunde bij kijken, maar eigenlijk is het heel erg makkelijk. En je kunt hiermee eindeloos variëren!

foto 5

 

Rimpelrokjes vind ik altijd erg lief. Ik maakte laatst een superzoete van een mooi zeemeerminnenstofje.  De dochter vind hem ‘wel leuk’ want, je raad het vast al, hij gaat niet helemaal omhoog als ze draait… Toch vind ik hem zeker de moeite van het vermelden waard! Deze dame schreef een hele duidelijke en gedetailleerde tutorial: http://meisjesmama.blogspot.nl/2011/01/rimpelrokjes-een-handleiding.html

 

Processed with Moldiv

 

Een project dat ik half af heb maar bewust laat liggen zodat ik het mee kan nemen op vakantie in juni is dit gehaakte vestje. Ook een gratis patroon, van garnstudio.com: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=s15&d_id=9

foto 2

Voor de jongens:

Naaien voor jongens vind ik toch iets minder leuk dan voor meisjes. Aan shirts begin ik meestal niet. Je kunt tegenwoordig voor een appel en een ei bij de goedkopere winkels ontzettend leuke shirts kopen en gezien hoe snel het bij mijn jongens vuil en/of versleten is vind ik het eerlijk gezegd de moeite niet waard.

Broekjes is een ander verhaal. Ik heb hele lange en slanke mannen dus als ik zelf de lengte van de pijpen kan bepalen is dat erg fijn!

Dana van danamadeit.com heeft een gratis patroon op haar website en met dat basispatroon een hele serie tutorials voor verschillende broekjes gemaakt. Echt geweldig! http://www.danamadeit.com/2011/02/kid-pants-series-the-basic-pant-tutorial-and-pattern.html

Ik pas het patroon iets aan omdat ik de pijpen van haar patroon wat te wijd vind aan de onderkant, maar dat kan ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk.

foto 3

 

Dana heeft ook een koop-patroon voor shorts maar met wat zoeken kwam ik het volgende patroon tegen, gratis en je kunt er verschillende soorten shorts van maken. Het patroon is er in een peutermaat: http://www.craftpassion.com/2011/07/toddler-jersey-shorts-with-sewing-pattern.html

Maar ook voor kinderen van 6-8 jaar: http://www.craftpassion.com/2011/06/sewing-kid-shorts-with-pocket-pattern.html

foto 4

En dan nog een omkeerbaar zonnehoedje, voor de prachtige zomer die ons te wachten staat (toch? JA TOCH?!?!). Het patroon is er in 4 maten, dus ik ben van plan er voor alle kinderen een te maken deze zomer! http://www.sewnatural.eu/nl/5352649/patroon-omkeerbaar-zonnehoedje

foto 1

Rest mij nog iedereen veel plezier te wensen met bovenstaande ideeën, en wie weet tot ziens op mijn blog!

Groet, Anne-Marie


Wil jij ook met mij een blogje ruilen? Mail me dan (epsiej[at]gmail.com)

 

Een gedachte over “Kinderkleding – Blogruil met Anne-Marie

Geef een reactie

