Sheffield

Dus ik was op vakantie naar Engeland. Een korte roadtrip van 10 dagen, naar 4 verschillende steden. Hoe dat zo kwam?
Nou de eerste twee dagen had vriendlief een vergadering in Sheffield. We besloten daar een vakantie aan vast te plakken.

Ik moest me die eerste twee dagen (of eigenlijk 1,5 dag) zelf vermaken. Niet zo’n probleem, in een hotel waar ook een spa zit.

In Sheffield zelf is eigenlijk niet zo veel te beleven. Maar vlak voor vertrek tipte mensen op Twitter mij nog om in Engeland op zoek te gaan naar een garenshop. Gewoon, omdat dat leuk is. Ik had een missie gevonden, helemaal toen ik bedacht dat het garen voor mijn CAL deken in Engeland wel verkocht wordt in winkels, en ik toch echt nog garen nodig heb daarvoor!

Het bleek dat alle wolwinkels niet in de buurt van het hotel lagen, maar ik besloot een taxi te nemen naar een winkel met goede recensies: The Wool Baa. Hoewel ze niet het garen hadden dat ik zocht, bleek het een hele goede beslissing te zijn. Aan die kant van de stad waren namelijk veel leukere winkels dan in het echte centrum!

Bij The Wool Baa hadden ze wel ander heel mooi garen. Ik moest mezelf echt inhouden, maar heb toch twee wolletjes gekocht voor twee sjaals. En een haaknaald, zodat ik direct kon beginnen met haken.

DSC_0004

 

De taxichauffeur had me de leuke winkelstraat (Ecclesall Road) laten zien, dus ik besloot daar nog even een kijkje te nemen. Er liepen veel studenten en er waren allerlei schattige kleine winkeltjes, en restaurantjes.

Daar zat ook het winkeltje Mookau, wat er uit ziet alsof het zo uit Pinterest is weggelopen. Ik kocht daar dit schattige tasje. Dat mocht, omdat de schoudertas die ik had roze is en mijn zomerjas rood en het echt enorm vloekte (goed excuus toch?).

DSC_0005

 

Verder was er nog een leuke kleding winkel, Joy, die stiekem gewoon een grote keten bleek te zijn. Ik paste een super schattig jurkje, maar dat was net te klein. Ik at een super lekkere kipwrap bij the Sandwich division. Van buiten zag dat er niet zo geweldig uit, maar ze hebben er lekkere broodjes en er kwamen veel mensen op af!

Hoewel google maps zei dat het 50 minuten lopen was naar die straat, gaf die voor de terugweg maar 20 minuten aan (best raar, maar ander vertrek en eindpunt denk ik). Ik ging dus terug lopen en kwam zo in het stadscentrum van Sheffield. Daar waren vooral veel goedkope winkels van grote ketens, en eigenlijk ben ik nergens naar binnen gestapt. Ik moest toch mijn tijd doden, dus ging ik naar de Lush. Er waren allerlei mensen die de producten showden en je mocht alles proberen. Dat mag waarschijnlijk in Nederland ook, maar volgens mij zijn verkopers hier iets minder behulpzaam. Ik testte de lipscrub, die ik ergens op een blog langs had zien komen en de lippenbalsem en besloot die te kopen. De scrub is heel fijn, je doet het op je lippen  en daarna kan je het er af likken. Het smaakt lekker naar popcorn, zout en zoet gemengd. De lippenbalsem ruikt super lekker en is ook heel fijn in gebruik.

Ook testte ik nog lichaamsscrub, maar ik besloot dat ik thuis nog genoeg scrub had. Het is wel iets om te onthouden voor als al mijn scrubjes op zijn!

DSC_0007

 

Ik dronk nog een kopje Chai Tea bij de Cafe Nero en ging weer terug naar het hotel, waar ik direct met een haakwerk begon. Maar daarover later meer natuurlijk.

3 gedachtes over “Sheffield

  1. Dat tasje is echt super sweet. Ik zou ook nog graag een keer terug willen naar Engeland, *kijkt nu heel jaloers* haha. Echt super leuk, ik hoop dat je genoten hebt!

    Groetjes Emily
    (www.casacreaemilia.blogspot.nl)

  2. Pingback: Eindelijk, een sjaal | Epsiej

  3. Pingback: Sjaal met een knoop | Epsiej

Geef een reactie

