Sjaal – of toch niet

Ik wilde een Tadaaaa blogje maken over een gehaakte sjaal. Gehaakt van garen wat ik op vakantie kocht.
Nu was ik op vakantie begonnen aan een sjaal en ik haakte al het garen op, maar ik kreeg hem onmogelijk op een goede manier omgeslagen. Ik besloot dus het hele werk uit te halen en opnieuw te beginnen.
Ik vond dat versie 2.0 vandaag wel af was, maar natuurlijk duurde het haken langer dan gedacht (en ik heb een uitgebreide afwerking bedacht). En stiekem was ik vergeten dat ik eigenlijk na het inplannen van het blogje helemaal niet meer een vrij momentje thuis zou zijn (of naja…niet voldoende in ieder geval).
Dus…geen sjaal om te showen. Wel een kletsverhaal.

Over dat “even snel” iets haken nooit werkt. Het duurt altijd langer dan ik had bedacht. En dat maakt het dan uiteindelijk heel vervelend doorwerken omdat ik het zo graag af wil hebben. Zelfs als het helemaal niet voor een bepaalde tijd af moet.
Overigens werkt het “even snel” voor andere dingen ook nooit zo goed. Als je aan het klussen bent in huis bijvoorbeeld, dat dat laatste wat je nog “even snel” ging doen eigenlijk nog heel lang duurt. Of dat je doordat je geen zin meer hebt slordig werkt en een grote fout maakt. Zo boorden de ouders van vriendlief pas in een belangrijke elektriciteitskabel toen ze dat laatste gaatje nog gingen boren. Niet echt handig, hoop extra werk. Wij hebben regelmatig tot laat in de avond ikea meubels in elkaar gezet. Omdat je altijd denkt dat het maar even duurt.

Wat ging jij nog “even snel” doen en ging mis of duurde veel langer dan je ingepland had?

Een gedachte over “Sjaal – of toch niet

  1. Pingback: Eindelijk, een sjaal | Epsiej

Geef een reactie

