Musical Tag

Vanochtend zag ik bij Sylvia de Musical Tag voorbij komen. Nu ben ik enorme musical fan en is het stiekem mijn grote droom zelf ooit op dat podium te staan, dus deze tag moest ik wel invullen. En ik hoopte eigenlijk vandaag een sjaal te kunnen showen, maar die is nog steeds niet af.

Welke musicals heb je gezien?
Evita, Belle en het Beest, The Lion King, Miss Saigon, Cats, Grease, Fame, De Kleine Zeemeermin, Les Miserables, Tarzan, My Fair Lady, 42nd Street, The Wiz, Petticoat en High School Musical.

Wat was de eerste musical die je zag?
Evita, de eerste versie met Pia Douwens. Ik was nog heel klein en kan me er heel weinig van herinneren, behalve dat ik het heel indrukwekkend vond. Voor mijn gevoel zaten we op een trap en kwamen we te laat binnen, maar dat blijkt niet zo te zijn. De laatste versie (met Brigitte Heitzer) heb ik ook gezien. Ik snap wel waarom ik er niks van snapte als 6-jarig meisje.

Welke musical heb je als laatste gezien?
Les miserables, 2 weken geleden in Londen! En dat was super gaaf, met een oud klasgenootje als Fantine!

Wie is je favoriete musical acteur?
Ik heb niet echt een favoriet. Al vind ik Carlo Boszhard en Jamai altijd wel erg leuk. Ook Stanley Burleson is ook super goed.

Wie is je favoriete musical actrice?
Chantal Janzen vind ik super leuk. En Na Young Jeon natuurlijk, zij is een oud klasgenootje, speelde de hoofdrol in Miss Saigon en nu Fantine in Les Mis op West End, Londen.

Welke musical heeft je het meest verrast?
The Lion King. Dat klinkt misschien stom, maar vooraf kon ik me niet voorstellen hoe ze die beesten zouden maken. Ik dacht dat het heel lame en lelijk zou zijn. Nu vind ik het denk ik de mooiste musical, zo gaaf gedaan die kostuums. Foto is van een kostuum dat in de Harrods staat in Londen.

image

Welke musical vond je tegenvallen?
Cats en Grease. Cats snapte ik het verhaal niet helemaal en Grease was in het Engels, waar ik toen nog moeite mee had. Wel gewoon in Nederland, dus nog steeds wel vreemd.

Heb je een musical meerdere keren gezien?
Ja! Evita, maar dan 2 verschillende versies. The Lion King en Miss Saigon. Ik twijfel over Belle en het Beest en Tarzan (erg he dat ik dat gewoon niet meer weet?).

Wat is je favoriete musical nummer en cd?
Om eerlijk te zijn luister ik geen cd’s van musical. De nummers komen buiten het podium gewoon niet goed over. Ik vind Het nieuws van de dag uit The Lion King heel leuk, en de nummers uit Les Miserables zijn heel gaaf, ook om te zingen.

Van welke musical baal je dat je hem niet hebt gezien?
Chicago en Mamma Mia.

Naar welke musical kijk je uit?
Oeh ik ben niet zo goed op de hoogte van wat komen gaat. Ik kijk dus ook niet echt ergens naar uit.

Wat zijn je 5 favoriete musicals?
The Lion King, Belle en het Beest, 42nd Street (dat tapdansen is zo gaaf), Les Miserables en The Wiz. In redelijk willekeurige volgorde, behalve nr 1 en 2.

Wat is je mooiste musical-moment aller tijden?
Ik ben naar een voorpremiere van Miss Saigon geweest. Ik kocht 1 dag van te voren kaartjes met enorme korting. Gewoon op een doordeweeksedag na mijn Co-schappen, ik had er eigenlijk helemaal geen tijd voor. Dat maakt het zo leuk.

Geef een reactie

