WK 2014

Laten we voorop stellen: Ik hou niet van voetbal.

Maar….een WK vind ik super. Vooraf doe ik alsof het me allemaal niks interesseert. En dan blijkt dat vriendlief alle wedstrijden wil zien. En ik kijk mee. Ik verdiep me er in, en kijk ondertussen zelfs als hij er niet is.

Vooral wedstrijden van andere landen zijn leuk. Ik heb zo mijn voorkeuren. Geniet er van dat Spanje en Portugal al naar huis zijn. En ik ben zielsgelukkig dat België door is, en niet Amerika. Waarom? De Amerikanen mogen onder geen beding wereldkampioen echt voetbal worden, ze zouden nog denken dat ze in alles de beste van de wereld zijn. (De voetballers zullen heel hard trainen en er aan werken, maar ik denk echt in landen, niet aan het elftal).

Ik was ook erg teleurgesteld dat Duitsland won van Algerije. Normaal ben ik altijd voor Duitsland, maar ze voetbalden zo slecht dat Algerije het echt verdiende om te winnen.

Ook mijn nagels zijn een centimeter korter geworden na de laatste wedstrijd van Nederland. Iets wat ik me tot 3 weken geleden niet voor kon stellen. Vanavond mag Nederland weer voetballen. Ik zit niet oranje uitgedost voor de tv, en ik juich ook niet heel hard en ondertussen zit ik gewoon te haken, maar ik leef wel mee, en hoop enorm dat we winnen!

 

 

2 gedachtes over “WK 2014

  1. Haha. Ik ben het precies met je eens. Alleen ben ik wel uitgedost in Oranje (ik heb een rood-wit-blauw armbandje gehaakt, erg leuk om te doen). Alleen Nederland vind ik eigenlijk echt interessant, de rest kijk ik naar met een half oog. Haha. Laten we duimen dat we door zijn vanavond.

    Groetjes Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

Geef een reactie

