55 random questions

Via Silvia kwam ik deze leuke, totaal willekeurige vragenlijst tegen. Ik hou van vragenlijsten en het is een manier om mij wat beter te leren kennen, dus ik sloeg hem op en nu krijgen jullie mijn antwoorden.

1. Pak het boek dat het dichtste bij je ligt, ga naar pagina 18 en zoek regel 4.

Fact 63: After a number of automobile accidents,

Ja en nu vraag je je natuurlijk af wat het feit is. Dat is voor jullie een vraag en voor mij een weet*

2. Strek je linkerarm zo ver uit als je kan. Wat kan je aanraken? 

Een kussen van de bank en een tasje met een haakwerk er in. En mijn rechterknie (ik zit in kleermakerszit op de bank).

3. Wat deed je voor je deze tag begon in te vullen?

Ik gaf Mariska een aantal tips voor haar blog (op haar verzoek hoor).

4. Gok hoe laat het is zonder op de klok te kijken. Zat je in de buurt?

Ik gok dat het 20:00 uur is. Het is 19:52 uur, bijna dus.

5. Wat hoor je op het moment?

Het muziekje van Sim City, wat vriendlief aan het spelen is. En een rammelende scooter die langs rijdt.

6. Wanneer ben je voor het laatst buiten geweest? Wat deed je toen?

Vanmiddag (zondag) tussen ongeveer 13 en 15 uur. We aten een broodje op een terras voor ons huis (de afbakbroodjes die gepland stonden waren beschimmeld dus we moesten wel…) en gingen nog even winkelen voor vriendlief. Tot slot aten we een heel groot softijsje met spikkels en zagen we een goudvis zwemmen in de gracht!

7. Heb je gedroomd afgelopen nacht?

Niet dat ik het me kan herinneren.

8. Wanneer heb je voor het laatst gelachen? Waarom?

Ai, ik lach eigenlijk heel vaak dus ongetwijfeld vandaag ook. Maar dat ik het zeker weet en kan zeggen waarom gisteravond. We hebben de hele avond en een heel groot deel van de nacht spelletjes gespeeld als Wie Ben Ik en Pictionary maar dan met je eigen opdrachten (zo onmogelijk mogelijk).

9. Wat hangt er op de muur van de kamer waar je in bent?

Lijsten met afbeeldingen. Ik zou het schilderijen kunnen noemen maar dat zijn het eigenlijk niet. Ooit als het netjes is afgewerkt (dat is het na een jaar nog steeds niet!) zal ik er een blogje over schrijven.

 

10. Vertel iets over jezelf dat de meeste mensen niet weten.

Ik heb een moedervlek in mijn navel. Dat is echt een bizarre plek en ook heel gemeen mocht hij ooit kwaadaardig worden, want dat heb ik dan echt pas heel laat door.

11. Houd je van dansen?

Nee. In mijn hoofd kan ik heel mooi balletdansen, in werkelijkheid ben ik een stijve hark. Helemaal in openbare aangelegenheden, dan kijkt iedereen ook naar mij (denkt mijn hoofd, in werkelijkheid valt dat best wel mee).

12. Zou je het ooit overwegen te emigreren?

Oeh ingewikkelde vraag…door al het luchtverkeer is de wereld helemaal niet zo groot meer, maar ik vind het ook wel heel fijn om dichtbij familie te zijn. Maar als de gelegenheid zich voordoet zal ik het wel overwegen.

13. Door wie ben je voor het laatst gebeld?

Het laatst belde ik met mijn moeder maar die belde ik. Ik werd als laatste door mijn broer, of eigenlijk mijn nichtje van bijna 2, gebeld. Vanochtend om kwart over 8, foutje….gelukkig ging mijn wekker vlak er na, want ik lag er pas om 4u in.

14. Wat heb je als laatste gedownload op je computer?

Het renschema van Start to run denk ik.

15. Laatste keer dat je in een zwembad zwom?

Vorige week maandag. Ik was een dagje naar de sauna.

16. Luister je op het moment naar muziek?

Nee, het muziekje van Sim City vind ik wel voldoende (1 geluid tegelijk) en we gaan zo film kijken.

17. Welke kleur is de vloer van je slaapkamer?

Donkerbruin houtprint met een graywash, laminaat.

18. Als je iets kon veranderen aan je huis/kamer (ook al is het niet handig of niet mogelijk), wat zou het dan zijn?

Ik zou een balkon of tuintje geven aan mijn huis, het enige wat hier mist! Of een vaste trap naar zolder (in plaats van uitklapbare vlizotrap).

19. Wat is het laatste wat je hebt gekocht?

Twee softijsjes met spikkels! 1 voor mij en 1 voor vriendlief.

20. Ooit op een motor gereden?

Ja, achterop bij mijn broer. Dat vond ik dood en dood eng, we reden maar 10km per uur.

21. Ken je alle woorden van je eigen taal?

Vast niet, maar ik kom met mijn woordenschat goed uit de voeten zo in het dagelijks leven, en ik leer niet dagelijks (en ik denk ook niet wekelijks of maandelijks) woorden bij.

22. Waar denk je als eerste aan als je ’s morgens wakker wordt?

Of het echt wel klopt dat de wekker dan al gaat, tot ik met een schuin oog op de wekker kijk.

23. Van wie heb je je laatste smsje/WhatsAppje ontvangen?

Van mijn Schone Vader. Die was trots op mij dat ik vanmorgen om 9 uur ben gaan Bootcampen, terwijl ik pas om 4 uur thuis was.

24. Hoe laat ga je naar bed?

Mijn streven is vaak 22:30 uur of 23:00 uur, maar in de praktijk is het vaak 23:30 uur.

25. Ben je donor?

Ja! Zowel orgaandonor als bloeddonor.

26. Met wie heb je het laatst avond gegeten?

Met vriendlief. Pastasalade met zongedroogde tomaatjes, feta, tonijn, paprika en rucola.

27. Is het glas half vol of half leeg?

Half vol.

28. Wat is het verste weg dat je ooit bent geweest?

Onze rondreis door Amerika! En dan natuurlijk de Westkust.

DSC_3094

29. Heb je ooit een trofee/beker gewonnen?

Niet als individueel, maar wel met een groep! Zo won ik 2 jaar op rij met mijn koor de korencup in Alblasserdam bij het Havenfestival. 20 september moeten we wederom onze titel verdedigen. En met mijn studententoneelvereniging RISK wonnen we het (studenten) eenakterfestival. Voor de korencup kregen we een enorme beker, voor het eenakterfestival een zelfgemaakte trofee!

30. Heb je ooit een schooluniform moeten dragen?

Nee.

31. Typ je op een touch toetsenbord?

Nee, op een een normaal toetsenbord van mijn laptop. Blogjes schrijver vind ik fijner op een computer of laptop, dan op een tablet.

32. Wat ligt er onder je bed?

Stof. Het is een boxspring, te laag dus om iets onder te bewaren.

33. Geloof je in liefde op het eerste gezicht?

Ik geloof wel dat je je direct tot elkaar aangetrokken voelt. Of het echt liefde is weet ik niet…

34. Hoe laat sta je op?

Doordeweeks om 7:00 uur (soms wat eerder als ik nog wat dingen af moet ronden van de dag er voor, of als ik bedenk om voor het werken hard te gaan lopen), op zaterdag slaap ik uit en op zondag sta ik om 8:00 uur op omdat ik om 9 uur moet Bootcampen.

35. Hoe heette je eerste huisdier?

Het eerste huisdier wat echt van mij was, heette pluisje (geloof ik) en het was een russische dwerghamster. Hij was al oud toen ik hem kreeg, werd snel kaal en ging na een paar maanden dood. Daarna heb ik nog een aantal dwerghamsters gehad en twee konijnen. Maar daarvoor hebben we (of eigenlijk mijn ouders dus) twee katten gehad, Karel en Gijsje, maar dat kan ik me nog maar vaag herinneren.

36. Hoe voel je je op dit moment?

Moe, ik heb maar 3,5 uur geslapen vannacht. Maar naar omstandigheden voel ik me verder best goed.

37. Waar denk je het meeste over na?

Waar ik wil werken na mijn huidige baan en dat ik hard moet solliciteren.

38. Als je de loterij had gewonnen, hoe lang zou je wachten om het te vertellen?

Ik denk 1 seconde, als ik klaar ben met rondedansjes door huis doen en enigszins in staat ben om te bellen.

39. Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien?

How to tame a dragon 2. Echt geniale film, de emoties in de draken is zo mooi gemaakt en ook het water, lijkt net echt!

40. Zing je onder de douche?

Ja! Ik zing koor partijen, maar ook gewoon andere fijne zingliedjes. Oefenen zo hoog mogelijk enzo en het liefst ook zo hard mogelijk. Denk dat ik daardoor soms wel langer onder de douche sta dan strikt noodzakelijk.

41. Wat doe je als je je verveelt?

Tja, het gebeurd gelukkig niet vaak dat ik me echt verveel. Heb altijd wel iets te haken ofzo, en dat is dus niet vervelen. Maar soms heb ik nergens zin in…dan ga ik Pinterest afstruinen en andere social media, en als ik me verveel ga ik eten. Dat laatste is een erg slechte gewoonte.

42. Wat wilde je vroeger worden?

Juf. En heks en dolfijnentrainster.

43. Wat was er eerder, de kip of het ei?

Het ei. Dino’s komen immers ook uit een ei. Maar als je een kippenei bedoeld, dan de kip: die kip moet eerst uit een ei gekomen zijn en daarna kan die pas een echt kippenei leggen. Daarvoor is het een ei van een andere soort.

44. Hoeveel sleutels zitten er aan je sleutelbos?

Aan mijn privé sleutelbos zitten 5 sleutels. Ik heb ook nog een werksleutelbos en gezien de verstrekkende gevolgen als ik of mijn huissleutel op mijn werk verlies of mijn werksleutel verlies thuis hou ik die echt gescheiden.

45. Welke auto rijd je?

Een lief Upje! Sinds kort, jeej!

46. Wat zijn je beste lichamelijke punten?

Mijn haar (dik, veel, kan ongeveer alles mee) en mijn ogen.

47. Wat zijn je beste karaktereigenschappen?

Ik ben nieuwsgierig, leer graag nieuwe dingen en ik hou rekening met de wensen en behoeftes van anderen

48. Wat zijn je favoriete boeken?

Ik hou van thrillers. Maar boeken waar ik echt fan van ben zijn de Harry Potter reeks, Twilight en The Hunger Games reeks.

49. Wat is je favoriete tijd van de dag?

De ochtend, het liefst als er nog weinig mensen wakker zijn en ik al heel actief ben. Maar dan wel als ik voldoende heb geslapen.

50. Hoe ver van je geboorteplaats woon je?

Ongeveer 15km.

51. Ben je een vroege vogel of een nachtuil?

Een vroege vogel!

52. Kun je je neus aanraken met je tong?

Nee ik kom niet eens in de buurt.

53. Na hoeveel keer overgaan neem je je telefoon op?

Dat hangt er van af hoe snel ik het door heb. Maar meestal na ongeveer 2 keer.

54. Wat voor baantjes heb je gehad?

Ik heb tijdschriften rond gebracht, bij de bloemenveiling gewerkt, schoon gemaakt bij de thuiszorg, telefonisch enqeteur en was studentassistent bij de radiologie.

55. Nieuwe spannende dingen die je zou willen delen?

Oef nieuwe spannende dingen….niet echt eigenlijk.

 

*De rest van het nutteloze feitje: singer Edith Piaf became addicted to pain pills and alcohol. Uit Scared sh*tless, 1003 facts that wil scare the sh*t out of you van Cary McNeal. Een souvenir van het broertje van vriendlief uit Amerika.

2 gedachtes over “55 random questions

Geef een reactie

