Notebookswap en een give-away

Mariska organiseerde een notebookswap. Het idee? Een notitieboekje maken/versieren voor een ander, en ook een terug krijgen. Nu zijn notitieboekjes altijd fijn en op Pinterest heb ik al veel leuke ideeën gezien, dus ik besloot mee te doen.

Mijn lootje was Marteuni. Die ken ik verder niet, ook niet via Twitter, dus dat was wel lastig. Maar ze gaf duidelijk aan een voorkeur voor blauw te hebben en geen donkere kleuren. Nou daar kon ik wel wat mee.

Zoals ik hier al vertelde kocht ik notitieboekjes bij de Action en de Hema. Ik had besloten twee ideeën uit te werken. Laat ik eerst maar beginnen met dat wat ik maakte om te swappen.

Ik haakte naar eigen inzicht een omslag. Heel simpel: gewoon vaste heen en weer haken in de hoogte van het boek, tot dat het lang genoeg is om er ruim om heen te slaan. Er ging een heel bolletje fel blauw garen in, en nog restjes van alle andere kleuren. Een echte garenvreter dus! Ik wilde er graag op borduren. Dat (borduren op haakwerk) had ik gezien bij Mara en ik vind het zo’n leuk effect hebben! Op Pinterest vond ik dit uiltje wat ik er wel mooi bij vond passen.

Bookcover gehaakt 1

 

Bookcover gehaakt 2

 

Ik had ook nog de kleine notitieboekjes en ik kon het niet laten er daar ook nog één van te versieren. Naar dit idee van Pinterest. Kleine restjes stof er op plakken. Een leuk effect, wel een beetje rommelig.

Notitieboek 1

 

Maar het ding was dus: ik had twee ideeën: een genaaid en een gehaakt hoesje. Ik wist niet hoe de gehaakte versie zou worden, en ik bedacht dat het ook wel veel tijd zou kosten (misschien té veel tijd). Dus ik naaide eerst een omslag, met dit patroon van ByMiekk, voor ik begon met haken. Met allemaal lapjes van de Action. Dit is het resultaat en ik ben daar ook wel tevreden over!

Bookcover genaaid 1

 

Juwp, ik heb zelfs het originele elastiek van het boekje afgesloopt en meegenaaid met de cover.

En de achterkant:

Bookcover genaaid 2

 

Zoals ook al beloofd in het blogje over mijn aankopen, wil ik graag dit genaaide hoesje, met notitieboek weggeven. Ik heb nu zelf wel genoeg notitieboeken. Het formaat is A5. Dus wil jij hier kans op maken? Laat dan voor 1 augustus een reactie achter onder dit bericht. Niet te ingewikkeld, al is het leuk als je me volgt op Bloglovin, Facebook of gewoon deze winactie deelt!

5 gedachtes over “Notebookswap en een give-away

  1. Hmm, ik zie m’n reactie van eerder niet verschijnen, dan weet je natuurlijk niet dat ik wel mee wil dingen naar zo’n ontzettend leuke notebook!! :D

Geef een reactie

