Kikker en Eend – Haakpatroon

Al heel lang geleden kwam ik in het bezit van het haakpatroon van Kikker en Eend, twee figuren uit boekjes van Max Velthuijs. Het patroon stond in de Ouders van Nu. Ik heb ze doorgestuurd naar Annemarie en zij heeft Ouders van Nu toestemming gevraagd om ze online te publiceren. Daarin is ze mij niet vergeten en door wat tijdgebrek heb ik de eer gekregen deze twee patronen te publiceren!

Ik heb ze zelf nooit gemaakt, maar mijn moeder wel. Ze worden heel groot en zijn echt heel mooi en lijken sprekend op Kikker en Eend uit de boekjes.

Als je op het plaatje klikt, kun je het nog groter zien (en dus beter lezen).

Kikker

Kikker en Eend

Omdat het originele patroon niet voor iedereen duidelijk opgeschreven was, heb ik het op een meer gangbare manier opgeschreven. Je kunt het patroon downloaden door op het linkje te klikken. Zoals eerder genoemd, heb ik het patroon (nog) niet gehaakt, dus als er iets niet klopt laat je het dan even weten?

Haakpatroon Kikker en Eend 

Laat je een foto zien als jij de knuffels gemaakt hebt?

30 gedachtes over “Kikker en Eend – Haakpatroon

  1. Het lukt me toch echt niet om het patroon goed te lezen :s
    Is er iemand die het patroon toer voor toer opnieuw heeft uitgeschreven of dit misschien wil doen?

  2. Pingback: Haakpatronen vertaald | Epsiej

  3. Pingback: Haken in 2015 - Zosaar.nl

  4. Hoi, ik heb kikker gehaakt vanuit het uitgeschreven patroon. Maar bij de mond ging hij heel erg bobbelen en dit trok niet meer recht toen het hoofd klaar was. Toen maar eruit gehaald en ipv 1v, 2v in 1 v 15x gegaan 2v, 2v in 1v 10x. Zo ook gedaan met minderen. Het resultaat was zo stukken beter 😊

  5. Wij zijn bezig om volgens het uitgewerkte patroon te volgen, maar lopen vast bij bladzijde twee. Van tour 62 moet je naar toer 72. Op de volgende bladzijde (3) begint het weer bij 71 tot 74. Kan iemand uitleggen hoe dit zit?
    Alvast bedankt!

  6. Had ik dat maar eerder geweten. Ben aan het tobben met dit patroon. Geweldig dat je het opgeschreven heb. Bij het minderen van de 15 steken gaat het enorm trekken. Komt dit goed met het vullen?