Wedding gifts

Twee weken geleden trouwde een vriendin van mij. De vraag van de ceremoniemeester was om alvast cadeautjes te maken voor na 1, 2 en 5 jaar huwelijk: het katoenen, papieren en houten huwelijk. Dit werd in drie grote dozen verzameld en aan het eind van de avond gegeven. Ze mogen de dozen pas uitpakken bij het goede jaartal. Dit hoorde ik natuurlijk ruim van te voren, maar al die tijd bleef mijn hoofd leeg, tot het weekend van te voren ik echt aan de slag moest en er natuurlijk allerlei ideeën binnen kwamen, de één nog ingewikkelder dan de ander.

Voor het Katoenen Huwelijk beschreef en bestempelde ik een theedoek met textiel verf. Ik maakte zelf een stempel met hun initialen, maar die stempelde niet zo fijn (dat is steeds zo bij mijn zelf gemaakte stempels, denk dat ik een te gladde gum gebruik (?)).

DSC_0279

 

Voor het Papieren huwelijk maakte ik een vrij eenvoudig kaartje, met behulp van washitape. Ik plakte op een ander papier wat stroken washitape om daar vervolgens een hart uit te knippen. Ik beschreef de binnenkant zoals ik hun toekomst voor me zie.

DSC_0282

 

Voor het Houten huwelijk  maakte maakte ik iets wat ik al heel lang wilde doen: ik sloeg spijkertjes in een stuk hout in de vorm van een hard en ging met draadjes heen en weer, tot een soort spinnenweb. Het was wel heel kaal, dus ik besloot er nog iets bij te schrijven. Teksten bedenken is niet mijn meest sterke kant, dus ik hield het simpel: de datum van hun trouwdag en 5 jaar later. Helemaal geïnspireerd door de Flow koos ik een leuk “lettertype” uit  om na te tekenen. Super leuk om te doen en ik ben erg tevreden met het resultaat. En nog een echte Disney (of sprookjes) spreuk er bij.

DSC_0280

 

Alleen super dom…op de dag van de bruiloft was ik al deze dingen vergeten. Ze stonden klaar in een tasje, maar dat tasje was nog thuis. Ik kwam er te laat achter om nog heen en weer naar huis te rijden dus heb ik besloten het later op te sturen. Ze mogen het toch voorlopig nog niet uitpakken. Ik pakte alles mooi in en deed overal een label op, met een 1,2 of een 5 in het zelfde lettertype als op het houten plankje. Niet op de foto gezet, maar wel heel leuk om te maken.

2 gedachtes over “Wedding gifts

Geef een reactie

