15 Reisdilemma’s

Marcella deelde een leuke tag: 15 reisdilemma’s. Nu ben ik geen travelblogger, maar vind ik reizen wel heel leuk en vind ik de dilemma’s te leuk om niet met jullie te delen.

1. Zonvakantie/Wintersport

Ik ben nog nooit op wintersport geweest en dat wil ik wel heel graag een keer. Maar mijn voorkeur gaat op dit moment wel naar een zonvakantie, omdat je dan veel meer kan doen en van een land kan zien dan bij wintersport.

2. Vakantie aan de kust/Vakantie in het binnenland

Ik ben opgegroeid aan de kust en naar mijn mening gaat er niks boven de noorzee en het nederlandse strand (geen harde stenen enzo). Dus op vakantie hoef ik nooit zo nodig naar de kust. Er moet wel water zijn om af te koelen bij een zonvakantie, maar dat hoeft niet per se de zee te zijn. Overigens vermaak ik me op Curacao prima op het strand hoor en de zee blijft altijd iets magisch hebben.

3. Europees eten/Aziatisch eten

Aziatisch eten. Ik hou van rijst met een prutje en naanbrood om te dippen en sushi en veel kruiden en pittig eten…alleen Italiaans eten zou het misschien kunnen overtreffen, maar dat is maar een land uit Europa.

4. Weg met vriendinnen/Weg met partner

Tja het is gewoon het leukst om met je lief op vakantie te gaan. Maar mijn lief kan niet niks doen, dus dat wordt altijd een hele actieve vakantie. Als ik wil relaxen moet ik met een vriendin weg gaan, en dat doe ik dus ook weleens.

5. Actieve vakantie/luier vakantie

Ik wil wel altijd wat zien van een land, dus dan ga ik voor een actieve vakantie. Maar het moet wel een beetje afgewisseld worden met luieren, het is tenslotte vakantie.

6. Azië/Afrika

In beide continenten ben ik nog nooit geweest, maar toch trekt Azië me meer. Al zou ik wil een keer op safari willen in Afrika.

7. Barcelona/Rome

Rome. Het is Italië dus wint sowieso. Barcelona is ook leuk, maar ja Italië wint altijd.

8. 3 weken kamperen/1 week luxe hotel

3 weken kamperen! Ik hou er van, ergens een camping in Zuid-Frankrijk of Italië. Alles in je eigen tempo, en ja zelfs het naar de wc lopen met wcrol heeft zo z’n charme. In een hotel moet je toch altijd optijd op voor het ontbijt en overdag je kamer uit.

9. Citytrip/Natuurvakantie

Oeh dat vind ik heel moeilijk. Ik vind een citytrip heel leuk om er een paar dagen tussenuit te gaan, maar dagen door een stad slenteren vind ik ook wel heel vermoeiend. Natuurvakantie vind ik ook heel tof. De natuur buiten Nederland is zo anders en er is zo veel te zien. Alleen heb ik nog nooit uren een wandeling in de natuur gemaakt. Hmm..ik kan eigenlijk niet kiezen.

10. Wereldreis/De wereld zien in meerdere keren

Tijdens onze maand in Amerika werd ons toch wel heel duidelijk: dit is de maximale termijn dat we uit een koffer kunnen leven. Ik heb aan het eind van een vakantie altijd wel weer zin om naar huis te gaan. Dus liever de wereld in meerdere keren zien dan in een keer “alles” en heel lang weg zijn.

11. Nooit meer reizen/nooit meer je vrienden zien

Tja hoe leuk reizen ook is, er is niks aan als je het daarna niet kan delen met vrienden. En ik ben toch nog steeds vaker thuis met vrienden dan dat ik op reis ben of zou kunnen zijn (iets met geld enzo).

12. Weg met de auto/Weg met het vliegtuig

Ik hou van vliegen en met een vliegtuig kan je lekker ver weg, maar zonder auto ben je op plaats van bestemming wel erg gebonden. Ik ga dus liever met de auto op pad. Ik vind autorijden (zowel bestuurder als passagier) ook helemaal niet erg.

13. Backpacken/cruisen

Ik heb beide nooit gedaan, maar cruisen op een schip met heel veel andere mensen en je laveloos drinken en haven in haven uit en dan 1 seconde in een stad lopen lijkt me echt verschrikkelijk. Backpacken lijkt me wel gaaf. Vroeger had ik het nooit aangekund, maar denk dat mijn conditie nu wel zo verbeterd is dat ik het best zou kunnen. Maar een roadtrip met de auto heeft toch mijn voorkeur.

14. Alles regelen/op de bonnefooi

Ik wil in het begin wel het een en ander geregeld hebben, geen stress bij aankomst, maar het is zo relaxed om op het laatste moment of een dag van te voren te bepalen waar je heen gaat. Dan kan je je keuze af laten hangen van het weer en wat je eerder gedaan hebt.

15. Roadtrip/Op een plek blijven

Ik heb weinig vakanties gehad waarbij ik de hele vakantie op dezelfde plek bleef. Dat waren wel echte luiervakanties. Ook met mijn ouders gingen we altijd naar twee verschillende campings. Ik vind een roadtrip heel leuk om te doen, het is wel vermoeiend maar je ziet heel veel.

Wat zijn jouw keuzes? Laat je een linkje achter als je de tag hebt overgenomen?

Een gedachte over “15 Reisdilemma’s

Geef een reactie

