Sjaal met een knoop

Op vakantie in Engeland kocht ik heel mooi garen. Met de grote bollen King Cole Riot Chuncky ging ik gelijk aan de slag. Die sjaal was zelfs  nog in de vakantie klaar, maar het resultaat beviel me niet. Ik haalde hem thuis weer uit en begon aan iets anders. Ik zocht naar een patroon op Ravelry, heel handig: je kan ook naar garen zoeken en dan kijken welke projecten daarmee gemaakt zijn. Op die manier kan je zien wat leuk is met het garen en zo kwam ik dus bij de Artfully Simple Infinity Scarf. Zoals de naam al zegt: erg eenvoudig, en op allerlei manieren te dragen. En ik vond de knoop er bij zo leuk.

De sjaal was al heel snel af, maar er moest wel een geschikte knoop bij. Ik vroeg Carolien of zij weleens een knoop had gemaakt met glas. Ze had het een keer geprobeerd, maar wilde de uitdaging wel aangaan. Super gaaf dus, een one-of-a-kind knoop! De eerste knoop die ze maakte bleek toch niet bij het garen te passen, en zonder problemen nam ze die terug en wilde wel een nieuwe maken. Ik stuurde een stukje garen mee, en de nieuwe knoop past perfect bij het garen! Dit had ik nooit in de winkel kunnen vinden. Het maakt de sjaal helemaal af!

DSC_0301

 

DSC_0295

 

Tussen het binnenste roze en het oranje is de kraal transparant, waardoor je de sjaal heen ziet, geeft een heel leuk effect. Terwijl ik dit schrijf heb ik de sjaal om. Ja binnen, want het staat heel leuk bij gewoon een shirtje en het is behoorlijk koud vandaag.

Een nadeel? De sjaal heeft heel lang in mijn hutkoffer gelegen en ruikt nu naar oude mensen. Maar ja als ik hem maar genoeg draag gaat dat er wel uit.

2 gedachtes over “Sjaal met een knoop

Geef een reactie

